مطالب مرتبط:
این هشت خودرو دیگر تولید نمیشوند/ دلیل توقف تولید خودروها چیست؟
کارشناس برنامه ریزی تولید
این هشت خودرو دیگر تولید نمیشوند/ دلیل توقف تولید خودروها چیست؟
تولید دام سنگین در کشور افزایش یافت
تولید ماشین آلات راهداری و معدنی در اردبیل
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1403 ساعت 10:152024-10-15اقتصادي

تولید سالانه 174 هزار تن سیب در مشگین شهر


این شهرستان با میانگین تولید سالانه 30 تن سیب در هکتار و در مجموع 174 هزار تن سیب در سال جاری، مقام ششم تولید این محصول را در کشور دارا می باشد.

- ایسنا/اردبیل مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: این شهرستان با میانگین تولید سالانه 30 تن سیب در هکتار و در مجموع 174 هزار تن سیب در سال جاری، مقام ششم تولید این محصول را در کشور دارا می باشد.

ناصر حسین علیزاده در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: شهرستان مشگین شهر با مساحت حدود 5 هزار و 800 هکتار باغ سیب و میانگین تولید سالانه 30 تن سیب در هکتار و در مجموع 174 هزار تن سیب در سال جاری، مقام ششم تولید این محصول را در کشور دارا می باشد.

وی افزود: در سال 1403 بعلت عدم تلقیح مناسب و خسارت تگرگ عملکرد هکتاری حدود 20 تن سیب در هکتار و عملکرد کل شهرستان حدود 116 هزار تن سیب برآورد گردید.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: از کل سیب تولیدی شهرستان نزدیک به 90 درصد مربوط به سیب رد دلیشز قرمز (لبنانی) و بقیه مربوط به ارقام مختلف از جمله سیب شکی زرد، لبنانی گرانی، اسمیت، گالا سیب سبز درباری و .

می باشد.

حسین علیزاده ادامه داد: برداشت ارقام تابستانه از اواسط تابستان شروع می شود که عمدتا مربوط به سیب شکی بوده که بیشتر مصرف داخل کشوری دارد و برداشت سیب زرد و قرمز لبنانی از اواسط شهریور تا اوایل آبان ماه انجام می شود.


برچسب ها: تولید - شهرستان - مشگین شهر - هکتار - هزار - سالانه - جهاد کشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 174 هزار تن سیب در مشگین شهر

تولید سالانه 174 هزار تن سیب در مشگین شهر