مطالب مرتبط:
دیلی صباح: تلاش وزیر خارجه ایران برای فعالسازی دیپلماسی منطقه ای تاثیرگذار است/ عملیات وعده صادق دو ایران سنجیده و حساب شده بود/ منطقه به تنش زدایی سریع نیاز دارد
فرصت های همکاری بین ایران و افغانستان
فرصت های همکاری بین ایران و افغانستان
افزایش فعالیت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بورس انرژی ایران
برای اولین بار ؛ تیم ملی فوتبال کارآفرینان ایران در تورنمنت اروپایی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1403 ساعت 14:502024-10-16بين الملل

دیپلمات اروپایی: نشست ایران و شورای همکاری خلیج فارس فرصت مغتنمی برای تنش زدایی بود


نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس در آستانه برگزاری نشست مشترک طرفین در لوکزامبورگ در میان تحولات منطقه، اهداف این ابتکار را تشریح کرد.

- دیپلمات اروپایی: نشست ایران و شورای همکاری خلیج فارس فرصت مغتنمی برای تنش زدایی بود نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس در آستانه برگزاری نشست مشترک طرفین در لوکزامبورگ در میان تحولات منطقه، اهداف این ابتکار را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لوییجی دی مایو نماینده اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس در آستانه برگزاری نشست مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در 16 اکتبر (25 مهر) در بروکسل، با گفتن این که این ابتکار از سوی اتحادیه اروپا و در می 2022 مطرح شد که گام مهمی در روابط با کشورهای خلیح فارس و نشان دهنده تمایل اتحادیه اروپا به همکاری درباره شرکاتی راهبردی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

هدف ابتکار راهبردی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا به گفته دی مایو، این راهبرد علاوه بر تقویت شراکت اتحادیه اروپا-شورای همکاری خلیج فارس، همچنین هدف رسیدگی به نگرانی های امنیتی اتحادیه اروپا در منطقه را دنبال می کند.

دی مایو، وزیر امور خارجه پیشین ایتالیا و نماینده فعلی اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس در گفت وگو با موسسه مطالعات سیاسی بین الملل ایتالیا گفت: زم


برچسب ها: اتحادیه اروپا - شورای همکاری خلیج فارس - خلیج فارس - شورای همکاری خلیج - اتحادیه - اروپا - شورای همکاری
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات اروپایی: نشست ایران و شورای همکاری خلیج فارس فرصت مغتنمی برای تنش زدایی بود

دیپلمات اروپایی: نشست ایران و شورای همکاری خلیج فارس فرصت مغتنمی برای تنش زدایی بود