مطالب مرتبط:
تصاویر/ نشست معاونین امور طلاب و برنامه ریزی حوزه های علمیه با اساتید حوزه علمیه استان یزد
پیش بینی بارندگی از 27 مهر لغایت 30 مهر/هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ این استان ها
نخستین باشگاه سرود در استان مرکزی راه اندازی شد
قر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تبریز
راهپیمایی نمازگزاران استان مرکزی در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مهر 1403 ساعت 19:152024-10-18اقتصادي

فعالیت بیش از 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان مرکزی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بیش از 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی این استان فعالیت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود مرادی نراقی عصر جمعه در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره صنایع دستی و سوغات محلی (جوزغند) نراق که در موزه مردم شناسی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال ، امکان ایجاد واحدهای تولیدی غیرمرتبط در شهر وجود داشت اما بسیاری از شهرها از این طریق در تله مدل توسعه گرفتار شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود 95 درصد بانوان نراقی در تولید جوزغند، سهیم هستند از این رو مقرر شد تا اشتغال ایجاد شده در نراق مبتنی بر اقتصاد و اصالت های تاریخی این شهر باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: متوسط سن افرادی که در اولین سال برگزاری نمایشگاه جوزغند حضور داشتند حدود 65 سال بود اما اکنون این میزان به حدود 20 تا 25 سال رسیده است.

مرادی نراقی گفت: استقبال جوانان از تولید جوزغند نشان می دهد اشتغال ایجاد شده در این حوزه، پایدار و مبتنی بر تاریخ و فرهنگ بود و ثابت شد که برخی خانواده ها با تکیه بر تولید جوزغند، اقتصاد خانوار را تأمین می کنند و بر اساس برآوردها چنانچه یک بانوی خانه دار سالانه به طور متوسط 300 کیلو جوزغند تولید کند با ارزش افزوده ایجاد شده، به انداز


برچسب ها: صنایع دستی - گردشگری و صنایع دستی - استان مرکزی - صنایع - استان - دستی - نراق
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بیش از 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان مرکزی

فعالیت بیش از 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان مرکزی