مطالب مرتبط:
دیدار دانشگاهیان با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان
پویش لبخند ایران در سیستان و بلوچستان اجرا می شود
ضریب جینی افزایش یافت / سیستان و بلوچستان، نابرابرترین استان
پیش بینی وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا سه شنبه 17 مهر ماه 1403 | سیستانی ها بخوانند
مدارس سیستان و بلوچستان فردا 17 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان سه شنبه 17 مهر 1403 واقعیت دارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1403 ساعت 08:002024-10-08اقتصادي

محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند برندسازی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پسته و انار از محصولات ویژه استان سیستان و بلوچستان می باشند که به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار هستند .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پسته و انار از محصولات ویژه استان سیستان و بلوچستان می باشند که به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار هستند .

سعید نارویی در گفت و گو با ایسنا، افزود: 2 هزار و 400 هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می دهد که حدود 2هزار و 100 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است .

وی تصریح کرد: انار سنگان تولید باغات سیستان و بلوچستان به دلیل درشتی میوه و مقاوم به آفتاب سوختگی ، شهرت خاصی دارد و از دیگر ارقام عمده انار کشت شده در استان ملس ساوه ، شیرین شهوار ، بی هسته ، گلابی ، شیشه کپ فردوس و رباب نیریز و کیانی می توان نام برد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در رابطه با آغاز برداشت پسته استان نیزگفت: بیش از 11 هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که 9 هزار و 700هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است .


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - بلوچستان - سیستان - استان سیستان و بلوچستان - سازمان جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی - کشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند برندسازی

محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند برندسازی