مطالب مرتبط:
21 اکتبر روز جهانی صرفه جویی انرژی است
کاهش ناترازی انرژی به آموزش و فرهنگ سازی نیاز دارد/ ضرورت ترسیم ساز و کار های موثر برای گفتگو با مردم در خصوص مصرف بهینه برق
حسینی: بازیکنانم با تمرکز و پر انرژی بودند
مردم از ناترازی انرژی در بخش های مختلف کشور ناراضی اند
تمرینات کشتی گیران آزادکار برای شرکت در مسابقات جهانی آلبانی 2024 + فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1403 ساعت 12:152024-10-21اقتصادي

ساختن جهانی بهتر با صرفه جویی در مصرف انرژی


21 اکتبر روز جهانی صرفه جویی انرژی بوده از اهداف این روز «بهره وری بهینه از منابع طبیعی برای تولید انرژی های برق، گاز و آب» و همچنین «توجه به تاثیر مصرف انرژی بر محیط زیست» است .

- 21 اکتبر روز جهانی صرفه جویی انرژی بوده از اهداف این روز بهره وری بهینه از منابع طبیعی برای تولید انرژی های برق، گاز و آب و همچنین توجه به تاثیر مصرف انرژی بر محیط زیست است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مهدی تفضلی، رییس گروه توسعه همکاری های بین المللی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق گفت: مجمع جهانی انرژی (IEF) در سال 2012 برای اولین بار روز 21 اکتبر را باهدف آگاه سازی جامعه نسبت به اهمیت صرفه جویی انرژی و تشویق به تغییر در عادات مصرف به عنوان روز جهانی صرفه جویی در انرژی نام گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی از گرامیداشت این روز در سطح جهان تضمین دسترسی به انرژی مقرون به صرفه، قابل اعتماد و مدرن برای همه تا سال 2030 منطبق بر هدف هفتم توسعه پایدار سازمان ملل و تاکید بر نقش انرژی در پیشبرد رشد اقتصادی، توسعه انسانی و پایداری محیط زیست است.

رییس گروه توسعه همکاری های بین المللی ساتبا تشریح کرد: برای کمک به توقف روند مصرف فزاینده سوخت های فسیلی نظیر زغال سنگ و نفت که هم منابع محدودی دارند و هم پایداری محیط زیست را به خطر می انداز


برچسب ها: انرژی - صرفه جویی - مصرف انرژی - جهانی - صرفه - جهان - بهره وری
آخرین اخبار سرویس:

ساختن جهانی بهتر با صرفه جویی در مصرف انرژی

ساختن جهانی بهتر با صرفه جویی در مصرف انرژی