مطالب مرتبط:
مستندسازی که به شیوه فرمالیستی مخاطب را با موضوع مواجه می‌کند
فاروقی به شیوه فرمالیستی مخاطب را با موضوع مواجه می کند
سخنگوی سپاه: دشمن در صورت اقدام جدید با پاسخی کوبنده تر مواجه می شود
شیوه جدید مالیات ستانی؛ کنترل برخط تراکنش های بانکی | یارانه برخی گروه ها قطع می شود؟
سخنگوی سپاه: دشمن در صورت تعرض با پاسخی کوبنده تر مواجه می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1403 ساعت 16:152024-10-15فرهنگي

مستندسازی که به شیوه فرمالیستی مخاطب را با موضوع مواجه می کند


مستندهای «ابوالحسن صبا» و «چشمی که می شنود» ساخته احمد فاروقی قاجار در موزه سینما اکران و نقد و بررسی شدند.

- مستندسازی که به شیوه فرمالیستی مخاطب را با موضوع مواجه می کند مستندهای ابوالحسن صبا و چشمی که می شنود ساخته احمد فاروقی قاجار در موزه سینما اکران و نقد و بررسی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از روابط عمومی موزه سینما، بیستمین نشست شب های مستند عصر روز دوشنبه 23 مهر در موزه سینما برگزار شد و مستندهای ابوالحسن صبا و چشمی که می شنود ساخته احمد فاروقی قاجار به نمایش درآمد.

محمد تهامی نژاد پژوهشگر و مستندساز پیشکسوت پس از نمایش این مستند گفت: فاروقی به شیوه فرمالیستی در ابتدا مخاطب را با انجیل مواجه می کند.

مهم ترین جمله ای که درباره محصص می گوید این جمله از انجیل است که خداوند انسان را آفریده که ببیند و بشنود.

این نکته مهم است که بدون اصطلاح شناسی محصص این فیلم قابل فهم نیست و اگر آن اصطلاح ها را نشناسیم ارتباط ما با فیلم قطع می شود.

وی افزود: نکته ای که به آن اعتقاد دارد این است که متریال مهم نیست و بیان آنچه می خواهد بگوید مهم است که این یک نظریه فرمالیستی است.

نکته دیگری که احمد فاروقی به آن اشاره می کند، گریز از روایت کلاسیک است که همین ناآشناسازی به مخاطب پیش داوری می دهد که با چیز جدیدی مواجه خواهد شد.


برچسب ها: مستند - موزه سینما - ابوالحسن صبا - ابوالحسن - مستندساز - سینما - نقد و بررسی
آخرین اخبار سرویس:

مستندسازی که به شیوه فرمالیستی مخاطب را با موضوع مواجه می کند

مستندسازی که به شیوه فرمالیستی مخاطب را با موضوع مواجه می کند