مطالب مرتبط:
این کودکان بیشتر از بقیه به آنفولانزا مبتلا می شوند
توصیه آیت الله بهجت به سید حسن نصرالله برای در امان ماندن از خطر
توصیه کارشناسان آمریکایی در مورد بطری های آب آشامیدنی
توصیه آیت الله بهجت به سید حسن نصرالله برای در امان ماندن از خطر
توصیه های رییس پلیس راه قزوین به رانندگان در روزهای بارانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1403 ساعت 22:302024-09-28پزشكي

واکسن آنفولانزا به چه افرادی توصیه میشود؟


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری آنفلوانزا یک عفونت ویروسی حاد تنفسی است که معمولا بینی، گلو و راه های هوایی وگاهی ریه ها را مبتلا می کند.

- ایسنا/لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری آنفلوانزا یک عفونت ویروسی حاد تنفسی است که معمولا بینی، گلو و راه های هوایی وگاهی ریه ها را مبتلا می کند.

مریم کوشکی امروز هفتم مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنفلوانزا یک عفونت ویروسی حاد تنفسی است که معمولا بینی، گلو و راه های هوایی وگاهی ریه ها را مبتلا می کند، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا می تواند به سرعت انتشار یابد و در مدتی کوتاه عده زیادی را مبتلا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری از طریق قطرات ریز ترشحات تنفسی هنگام عطسه و سرفه یا حرف زدن در تماس نزدیک (یک تا 5/1 متر) و همچنین تماس دست با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی انتقال می یابد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: بیماری از یک روز پیش از بروز علائم تا 7 روز پس از شروع علائم قابل سرایت به دیگران است و ابتلا به آن در برخی افراد ممکن است خطرناک بوده و حتی به مرگ منجر شود.

کوشکی درخصوص علائم بیماری آنفولانزا عنوان کرد: هر مورد تب و یکی از علائم گلودرد یا سرفه یا هر دو که معمولا به طور ناگهانی شروع می شود مشکوک به آ


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی لرستان - آنفلوانزا - عفونت ویروسی - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی لرستان - بیماری - معاون بهداشت
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفولانزا به چه افرادی توصیه میشود؟

واکسن آنفولانزا به چه افرادی توصیه میشود؟