مطالب مرتبط:
گفتگوی تلفنی رییس جمهور ایران و سلطان عمان (25 مهر 1403)
گفتگوی تلفنی رییس جمهور و سلطان عمان
گفتگوی تلفنی رییس جمهور و سلطان عمان
جزییات گفت وگوی تلفنی سلطان عمان با پزشکیان
گفت وگوی تلفنی پزشکیان و سلطان عمان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1403 ساعت 18:102024-10-16سياسي

شرح گفت وگوی تلفنی رییس جمهور ایران و سلطان عمان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایمنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز _چهارشنبه بیست وپنجم مهر_ در پاسخ به تماس تلفنی هیثم بن طارق سلطان عمان در پاسخ به ابراز خشنودی وی نسبت به روابط حسنه و مستحکم دو کشور و ابراز تمایل برای گسترش و تعمیق این روابط، متقابلاً روابط صمیمی تهران-مسقط را موجب خرسندی خود دانست و بر عزم کشورمان برای تقویت بیش از پیش تعاملات بین دو کشور تاکید کرد.

وی ارتقا و تعمیق روابط با عمان را جزو اولویت های سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با همسایگان برشمرد و افزود: تقویت روابط دوستانه و صمیمی میان کشورهای منطقه و گسترش همکاری های منطقه ای ضامن رسیدن به یک نگاه و زبان مشترک برای حل مسائل منطقه ما به عنوان بستر توسعه جمعی کشورها و ارتقای رفاه، آرامش و آسایش ملت های ما است.

رییس جمهور تقویت برادری میان کشورهای مسلمان منطقه را علاوه بر توصیه دینی و اعتقادی مبتنی بر سیره رسول گرامی اسلام (ص)، ضرورت مقطع مهم کنونی دانست و گفت: اگر ما کشورهای اسلامی با یکدیگر ید واحده باشیم، رژیم صهیونیستی جرئت نخواهد کرد اینگونه راحت جنایت کند و آمریکا و کشورهای غربی نیز از او حمایت کنند.

پزشکیان ضمن قدردانی از مواضع اصولی عمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، خواستار اعمال فشار بیشتر به حامیان رژیم صهیونیستی


برچسب ها: روابط - کشور - منطقه - سلطان عمان - رییس جمهور - کشورها - جمهوری اسلامی ایران
آخرین اخبار سرویس:

شرح گفت وگوی تلفنی رییس جمهور ایران و سلطان عمان

شرح گفت وگوی تلفنی رییس جمهور ایران و سلطان عمان