مطالب مرتبط:
اجرای 31 مورد حکم تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی قزوین
رفع تداخل 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
97 درصد اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد
989 پلاک از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
مشکل یک هزار واحد مسکونی اراضی اوقافی وجه آباد برطرف شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1403 ساعت 10:052024-09-24سياسي

مشکل اراضی باورس قزوین چگونه حل شد؟


اراضی باورس متعلق به تعاونی کارکنان لشکر 16 زرهی ارتش که بیش از 20 سال بدون استفاده مانده بود، با پیگیری های لازم و اتخاذ تصمیمات در سطح ملی و استانی حل شد.

- ایسنا/قزوین اراضی باورس متعلق به تعاونی کارکنان لشکر 16 زرهی ارتش که بیش از 20 سال بدون استفاده مانده بود، با پیگیری های لازم و اتخاذ تصمیمات در سطح ملی و استانی حل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای دهه 80 پس از وقوع زلزله الموت، نیروهای ارتش وارد میدان شدند و به کمک مردم زلزله زده شتافتند.

در پی این موضوع شهید امامی، استاندار فقید قزوین قول مساعد داد که در قبال این همراهی و کمک نیروهای ارتشی، زمینی در اختیار آن ها قرار دهد و بر همین اساس 132 هکتار زمین کشاورزی در قالب 2860 قطعه زمین در باورس به ارتشیان تعلق گرفت.

20 سال از ماجرا گذشت و همچنان اعضای تعاونی مسکن ارتش که قریب به 2000 نفر هستند نتوانسته بودند مجوز تغییر کاربری زمین های کشاورزی را از دولت های مختلف دریافت کنند، زیرا شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به عنوان یک نهاد ملی که مصوبات آن حکم قانون را دارد با تغییر کاربری این زمین ها مخالف بود.

در سال 1400 با روی کار آمدن دولت سیزدهم برای تغییر کاربری این اراضی تجمعات مختلفی برگزار شد و اعضای تعاونی این موضوع را از استاندار تازه منصوب شده قزوین خواستار شدند.


برچسب ها: ارتش - باورس - تعاونی - زمین - زمین های کشاورزی - اراضی - قزوین
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اراضی باورس قزوین چگونه حل شد؟

مشکل اراضی باورس قزوین چگونه حل شد؟