مطالب مرتبط:
اشتغال زایی برای بیش از 50 نفر با اجرای طرح های حمایتی بنیاد برکت در غرب استان اصفهان
روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد
فوری/دستور جدید قالیباف به دولت برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان | اعمال افزایش 40 درصدی افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه
اجرای دوره تربیت مربی جامعه القرآن الکریم 
انتقادات به تاخیر در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان بالا گرفت / این کار تخلف است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مهر 1403 ساعت 07:252024-10-03پزشكي

الزامات، فرصت ها و تهدیدها در اجرای پزشکی خانواده


یک متخصص پزشکی خانواده، پیرامون الزامات، فرصت ها و تهدیدها در اجرای تمام عیار پزشکی خانواده مطابق قوانین بالا دستی، نکاتی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم نوری گوشکی، متخصص پزشکی خانواده در نوشتاری به سابقه طولانی برنامه پزشکی خانواده در کشور و فرصت ها و تهدیدهای اجرای این برنامه پرداخته است.

مقدمه گذشت بیش از 20 سال از قوانین توسعه کشور و پیامدهای آن در اجرای برنامه پزشکی خانواده برای سلامت مردم کشورمان بیانگر نوعی شکست در سازماندهی نظام سلامت در ایران است.

بخشی از منابع مالی و انسانی در این دوره به نام پزشکی خانواده، یا مصرف شده یا آسیب دیده اند و آنچه امروز همچنان در دست ماست همان هزینه های کمر شکن و سرسام آور سلامت بر دوش مردم است که پای و نای رفتن در مسیرهای پر پیچ و خم درمان را سخت تر نموده است.

سوال مهم این است که چه چیزی کم بود که ما با وجود صرف منابع مالی و انسانی طی 20 سال هنوز نتوانسته ایم گام های اجرایی و اصولی پزشکی خانواده را با سرعت مناسب طی کنیم و همانند کشورهایی چون ترکیه، سنگاپور، چین و… امروز موقعیت مناسب تری در اجرای تمام عیار پزشکی خانواده داشته باشیم؟ در پاسخ به این پرسش می توان به تحلیل های فراوانی که تاکنون ارائه شده است اشاره کرد: عدم مشارکت نخبگان، نبود نهاد با ثبات در سیاست گزاری کل


برچسب ها: خانواده - پزشکی - تهدیدها - فرصت ها - برنامه - سلامت - کشور
آخرین اخبار سرویس:

الزامات، فرصت ها و تهدیدها در اجرای پزشکی خانواده

الزامات، فرصت ها و تهدیدها در اجرای پزشکی خانواده