مطالب مرتبط:
5 ایرانی فهرست ثروتمندترین افراد جهان را بشناسید
جنایت تازه افغانی ها در ایران | قتل فجیع پسر 28 ساله ایرانی به دست 3 برادر افغانی
طراحی رُستر قهوه توسط جوانان ایرانی
عکس/ تبلیغات عجیب خواننده پاپ ایرانی در کنسرت
پرده برداری از نمایش ایرانی در شعر حافظ
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1403 ساعت 23:252024-10-13اجتماعي

انقراض در کمین پلنگ ایرانی


در سالهای اخیر با افزایش تعداد تله گذاری های دوربینی در مناطق مختلف جنگلی در مازندران فیلم های مختلفی از حضور پلنگ ایرانی در جنگلهای هیرکانی منتشر می شود.

- کارشناس محیط زیست و حیات وحش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نه تنها تعداد پلنگ ایرانی در مازندران افزایش چشمگیری پیدا نکرده بلکه این گونه جانوری در لبه خطر انقراض قرار دارد.

  جواد یعقوب زاده گفت: به علت افزایش دوربین های تله ای در سالهای اخیر، تردد پلنگ ها در مناطق مختلف جنگلی بیشتر ثبت می شود که این امر دلیلی بر فراوانی این جانور در جنگلهای مازندران نیست.

  وی با بیان این مطلب که پلنگ ایرانی بزرگ ترین زیرگونه پلنگ جهان محسوب می شود، اظهار کرد: تعداد این گونه جانوری در جهان حدود یک هزار قلاده تخمین زده می شود که بیشتر آنها در ایران و تعدادی اندکی در کشورهای همسایه و بخش قابل توجهی از این تعداد در شمال کشور و جنگلهای هیرکانی زیست دارند.

  این کارشناس حیات وحش ادامه داد: اگر در سالهای اخیر بسیاری از حیوانات وحشی در مناطق پایین دست و روستاها حضور می یابند به خاطر کمبود مواد غذایی است و علت فراوانی این گونه جانوری محسوب نمی شود.

به طور مثال کاهش میوه های جنگلی به دلیل تغییرات آب و هوایی و … موجب نزدیکتر شدن خرس ها به باغات از روی ناچاری است نه اینکه شاهذ افزایش خر


برچسب ها: پلنگ ایرانی - تعداد - ایران - مازندران - پلنگ - ایرانی - گونه جانوری
آخرین اخبار سرویس:

انقراض در کمین پلنگ ایرانی

انقراض در کمین پلنگ ایرانی