مطالب مرتبط:
فال حافظ امروز جمعه 20 مهر 1403 با معنی و تفسیر
فال حافظ امروز جمعه 20 مهر ماه 1403 / راز دل خود را در غزل حافظ بیابید
گلباران آرامگاه حافظ
گلباران آرامگاه حافظ
(تصاویر) گلباران آرامگاه حافظ شیرازی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مهر 1403 ساعت 09:052024-10-11سياسي

راز حافظ؛ جلوه گر زیبایی فراتر از کفر و ایمان یا تفسیر شاملو و مطهری


به جای این که بحث کنیم مراد حافظ از «می» شراب واقعی است یا نه سراغ یکایک واژگان شعر او برویم تا ببینیم موسیقی است، نقاشی است، معماری است، رقص است و البته شعر است.

- راز حافظ؛ جلوه گر زیبایی فراتر از کفر و ایمان یا تفسیر شاملو و مطهری به جای این که بحث کنیم مراد حافظ از می شراب واقعی است یا نه سراغ یکایک واژگان شعر او برویم تا ببینیم موسیقی است، نقاشی است، معماری است، رقص است و البته شعر است.

ناب ترین شعری که می توان تصور کرد      عصر ایران؛ مهرداد خدیر- به راستی کیست این قلندرِ یک لاقبایِ کفرگو که در تاریک ترین ادوارِ سلطه ریاکارانِ زهدفروش، یک تنه وعده رستاخیز را انکار می کند، خدا را عشق و شیطان را عقل می خواند و شلنگ انداز و دست افشان می گذرد که:   این خرقه که من دارم، در رهنِ شراب، اولی  وین دفتر بی معنی، غرقِ میِ ناب، اولی    یا تسخَر زنان می پرسد:    چو طفلان تا کی ای زاهد، فریبی؟   به سیبِ بوستان و بوی شیرم    و یا آشکارا به باور نداشن مواعید مذهبی اقرار می کند که:    من که امروزم بهشت نقد، حاصل می شود   وعده فردای زاهد را چرا باور کنم؟      به راستی کیست این مرد عجیب که با این همه، حتی در خانه قشری ترین مردم این دیار نیز کتابش را با قرآن و مثنوی در یک طاقچه می نهند، جز به طهارت دست به سویش نمی برند و چون به دست گرفتند، همچون


برچسب ها: حافظ - موسیقی - معماری - زیبایی - شراب - تفسیر - نقاشی
آخرین اخبار سرویس:

راز حافظ؛ جلوه گر زیبایی فراتر از کفر و ایمان یا تفسیر شاملو و مطهری

راز حافظ؛ جلوه گر زیبایی فراتر از کفر و ایمان یا تفسیر شاملو و مطهری