مطالب مرتبط:
جزییات سفر رییس جمهور به روسیه
تشریح جزییات سفر پزشکیان به روسیه/ رییس جمهور با سران کدام کشورها دیدار می کند؟
برنامه های سفر پزشکیان به روسیه/ دیدار با 4 رییس جمهور
داستان تراز تجاری منفی ایران | چگونه تخم مرغ های دولت رییسی در سبد آفریقا و آمریکای لاتین 17 میلیارد دلار به کشور ضرر زد؟
برنامه های سفر رییس جمهور به روسیه تشریح شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1403 ساعت 15:202024-10-21سياسي

جزییات سفر رییس جمهور به روسیه/ افزایش ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور به 50 میلیارد دلار


ابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار تابناک از بوشهر، با اشاره به سفر دکتر پزشکیان به روسیه اظهار داشت: سفر به روسیه و حضور در اجلاس بریکس به دلیل جایگاه این کشور در جهان و اینکه روسیه از همسایگان و هم پیمانان ماست، در ارتقاء مناسبات دوجانبه اهمیت به سزایی دارد.

وی افزود: تجربه موفقی در همکاری با روسیه در حوزه امنیتی و مبارزه با تروریسم در یک دهه گذشته داشتیم که این تجربه موفق می تواند در حوزه های تجاری نیز نقش آفرین شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 4 میلیارد دلار سطح روابط تجاری ایران با کشور روسیه است، اما ظرفیت ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور به 50 میلیارد دلار نیز وجود دارد که برای تحقق این مهم گام برمی داریم.

رضایی تصریح کرد: افزایش صادرات به روسیه، بحث سواپ نفت، توسعه حمل و نقل کریدور شمال جنوب و حمل و نقل ریلی، تامین برخی اقلام اساسی مورد نیاز کشور و همکاری های دفاعی جزو دستور کار سفر رییس جمهور به روسیه است.

وی با بیان اینکه مساله بعدی حضور دکتر پزشکیان در گروه بریکس است یادآور شد: بریکس از قدرت های نوظهور اقتصادی جهان نظیر روسیه، هندوستان، برزیل و آفریقای جنوبی تشکیل شده و عضویت ایران در این اجلاس اهمیت زیادی دارد.


برچسب ها: روسیه - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی - میلیارد - کمیسیون امنیت ملی مجلس - سخنگوی کمیسیون امنیت - کشور - مجلس شورای اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سفر رییس جمهور به روسیه/ افزایش ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور به 50 میلیارد دلار

جزییات سفر رییس جمهور به روسیه/ افزایش ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور به 50 میلیارد دلار