مطالب مرتبط:
از رسانه های فرانسوی تا آلمانی، همه در انتظار رای عادلانه
ببینید/ کابوس استراتژیک در انتظار اسراییل؟
از رسانه های فرانسوی تا آلمانی، همه در انتظار رای عادلانه
شیخ نعیم قاسم: حزب الله و جنبش امل در یک مسیر ایستاده اند و می جنگند/ از فرزندان امام موسی صدر غیر از این انتظار نمی رود
یارانه 5 میلیون تومانی در انتظار این افراد / مشمولان اعلام شدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مهر 1403 ساعت 10:102024-10-09اقتصادي

هشدار؛ دوران پیری خاص و ویژه در انتظار دهه شصتی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی تابناک، کارشناسان حوزه جمعیت شناسی معتقدند که بعد از 30-1425 رشد جمعیت ایران به صفر خواهد رسید.

این همان زمانی است که دهه شصتی های ایران به دوران پیری رسیده اند و با دوره متراکم همراه با کمبود نیروهای خدمات رسان مواجه خواهند بود.

چرا که کاهش موالید و زاد و ولد در کشور در سالهای گذشته، باعث می شود تعداد نیروهای کار آن زمان کمتر شده و در نتیجه جوابگوی خدمت رسانی  به انبوه پیر مردها و پیزن های دهه شصتی نخواهد بود.

اهمیت این نیروها از آن جهت است که با تغییرات فرهنگی، طبیعتا عمده این پیرمردها و پیرزنها، پیرانه سری خود را، نه در منازل و کنار عزیزانشان، که باید در خارج از خانه و تحت حمایت های دولتی و .

بگذرانند.

صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  در این باره می گوید: رویکرد خوش بینانه، سالخوردگی جمعیت را نوعی موفقیت برای بشر می داند که با افزایش سطح بهداشت، امکانات رفاهی و امید به زندگی محقق شده است اما رویکرد بدبینانه معتقد است سرعت غیرمنتظره سالخوردگی می تواند بار هزینه های اقتصادی کشورها را چندین برابر کند.

 صادقی می گوید:ایران در مسیر سالخوردگی جمعیت است و سرعت سالمندی در آن بالاست؛ به طوری که طی سال های 1420 تا 1435 با جامعه سالخورده مواجه خواهیم شد.


برچسب ها: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران - دهه شصتی ها - عضو هیئت علمی دانشگاه - نیروها - نیروهای خدمات رسان - جمعیت - حمایت های دولتی
آخرین اخبار سرویس:

هشدار؛ دوران پیری خاص و ویژه در انتظار دهه شصتی ها

هشدار؛ دوران پیری خاص و ویژه در انتظار دهه شصتی ها