مطالب مرتبط:
جزییات طرح افزایش تولید بنزین کشور/اهرم قیمتی یا فنی، مسئله این است
سیاه چاله ارقام متناقض برای قاچاق بنزین؛ از 20 تا 25 و 50 میلیون لیتر!/ بزرگنمایی ارقام قاچاق با هدف افزایش قیمت بنزین؟
3 میلیون واحد صنفی در کشور داریم/افزایش انضباط بخشی در واردات
افزایش 11 درصدی مصرف بنزین در فارس
افزایش نرخ فروش محصولات فلامی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1403 ساعت 11:552024-10-13اقتصادي

تبعات بی توجهی به ظرفیت های CNG در افزایش واردات بنزین


عدم توجه به توسعه صنعت سی ان جی در سال های اخیر موجب افزایش واردات بنزین شده، موضوعی که اگر دولت فعلی به آن توجه کند می تواند راه فراری برای واردات بنزین باشد.

- عدم توجه به توسعه صنعت سی ان جی در سال های اخیر موجب افزایش واردات بنزین شده، موضوعی که اگر دولت فعلی به آن توجه کند می تواند راه فراری برای واردات بنزین باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوایل دهه 80 شمسی توسعه صنعت CNG با هدف متنوع سازی به سبد سوخت بخش حمل و نقل کشور به عنوان یک طرح ملی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و طی دو دهه، با افت و خیرهای فراوان، حدود 21 تا 24 میلیون لیتر بنزین در روز با مصرف CNG جایگزین شد.

حاصل دو دهه توسعه این صنعت به ایجاد 2500 جایگاه عرضه و بیش از 4 میلیون خودروی دوگانه سوز CNG منجر شد اما عدم ثبات در سیاست گذاری توسعه CNG موجب شده که در برخی سال ها، فعالان این صنعت مهم به ورشکستگی رسیده و توسعه آن با رکود مواجه شود.

بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال 1399 با رونمایی رسمی از سامانه ای طرح تبدیل خودروها از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز با اولویت خودروهای عمومی اعم از تاکسی ها و وانت بارها در فاز نخست آغاز شد.

در واقع این طرح در پی مصوبه آذرماه سال 98 شورای عالی اقتصاد مبنی بر حمایت از تولید و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وا


برچسب ها: واردات بنزین - توسعه - بنزین - واردات - صنعت - افزایش - سی ان جی
آخرین اخبار سرویس:

تبعات بی توجهی به ظرفیت های CNG در افزایش واردات بنزین

تبعات بی توجهی به ظرفیت های CNG در افزایش واردات بنزین