مطالب مرتبط:
هشدار دادستان رامسر برای احیا و بازسازی مجموعه تاریخی توسکاسرا 
مجموعه تاریخی توسکاسرا احیا و بازسازی شود
هنر گیوه بافی در روستای نشلج احیا می شود
تصاویر/ ارائه خدمات درمانی به مهمانان لبنانی آستان قدس رضوی
جانبازان زیر 25 درصد مشمول دریافت خدمات رایگان بهشت زهرا (س)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1403 ساعت 14:302024-10-20فرهنگي

مجموعه «سبزه میدان» بجنورد با خدمات جدید احیا می شود


بجنورد_ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پروژه مرمت بنای تاریخی سبزه میدان آغاز و همچنین زمینی در مجاورت آن خریداری شده و با الگوی معماری سنتی، - بجنورد_ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پروژه مرمت بنای تاریخی سبزه میدان آغاز و همچنین زمینی در مجاورت آن خریداری شده و با الگوی معماری سنتی، توسط سرمایه گذار مشغول ساخت است علی مستوفیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموعه سبزه میدان در بجنورد یکی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی است و شامل کاروان سرا، بازارچه و گرمابه قدیمی می شود.

وی گفت: پروژه مرمت سازی برای پایداری و حفظ این بنای تاریخی آغاز شده و تا رسیدن به نقطه مطلوب این مرمت ها ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی قدمت صدساله دارد، افزود: طبق یک برنامه ریزی باید انبارهای موجود از گذشته در این بنای تاریخی منتقل شود تا بتوان محیط داخلی آن را جهت ارائه فعالیت های گردشگری احیا کرد.

مستوفیان ادامه داد: خدمات گردشگری، پذیرایی، اقامتی و فروش سوغات و صنایع دستی از جمله مواردی است که می تواند در این مجموعه احیا شود.


برچسب ها: میراث فرهنگی و گردشگری - مدیرکل میراث فرهنگی - میراث فرهنگی - بنای تاریخی - سبزه میدان - خراسان شمالی - تاریخی
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه «سبزه میدان» بجنورد با خدمات جدید احیا می شود

مجموعه «سبزه میدان» بجنورد با خدمات جدید احیا می شود