مطالب مرتبط:
کمک ریاضی به حفظ اسرار حرفه ای
رمزگشایی «همشهری» از وسایل همراه سنوار؛ اسرار فرمانده + عکس
اسرار باستانی و عجیب زمین نگاره غول 19 متری آتاکاما+ تصاویر
از اسرار سنوار تا فجر انتظار تیتر روزنامه های یکشنبه
کمک ریاضی به حفظ اسرار حرفه ای
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1403 ساعت 08:352024-10-20بين الملل

کشف اسرار سیاره زهره از دل داده های قدیمی و جدید


موشکافی داده های قدیمی به همراه اطلاعاتی که قرار است با ماموریت «داوینچی» ناسا به دست بیایند، اسرار جدیدی را برای سفر به سیاره زهره آماده می کنند.

- موشکافی داده های قدیمی به همراه اطلاعاتی که قرار است با ماموریت داوینچی ناسا به دست بیایند، اسرار جدیدی را برای سفر به سیاره زهره آماده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماموریت داوینچی (DAVINCI) ناسا پس از پرتاب در اوایل دهه 2030 بررسی خواهد کرد که آیا سیاره زهره غرق در گازهای مضر، زمانی اقیانوس ها و قاره هایی مانند زمین داشته است یا خیر.

به نقل از ناسا، ماموریت داوینچی که متشکل از یک فضاپیما و کاوشگر فرود است، روی یک منطقه کوهستانی و یک قاره باستانی احتمالی به نام آلفا ریجیو (Alpha Regio) تمرکز خواهد کرد.

اگرچه تعداد انگشت شماری از فضاپیماهای بین المللی بین سال های 1970 تا 1985 در جو زهره فرو رفتند اما کاوشگر داوینچی اولین فضاپیمایی خواهد بود که از زیر ابرهای ضخیم و مات سیاره زهره به عکسبرداری از زمین آن می پردازد.

اما چگونه یک گروه پژوهشی برای مأموریت به سیاره ای آماده می شوند که نزدیک به 50 سال است هیچ کاوشگری را در جو خود ندیده و فضاپیماهای بازدیدکننده را در هم می شکند یا ذوب می کند؟ دانشمندان مأموریت داوینچی با استفاده از روش های جدید تحلیل داده ها، بررسی داده های به دست آمده را که طی چند دهه ب


برچسب ها: سیاره زهره - داوینچی - ماموریت - فضاپیما - زهره - سیاره - اطلاعاتی
آخرین اخبار سرویس:

کشف اسرار سیاره زهره از دل داده های قدیمی و جدید

کشف اسرار سیاره زهره از دل داده های قدیمی و جدید