مطالب مرتبط:
حکمرانی در فضای مجازی اولویت مجلس و دولت باشد
وزیر علوم: دانشگاه نباید نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد/ حکمرانی کشور باید علمی باشد
تجارب و سازوکارهای حکمرانی محلی
دوراهی سخت نظام حکمرانی
ناترازی، زنجیره ارزش و حکمرانی سه چالش صنعت پالایش نفت کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1403 ساعت 09:052024-09-22سياسي

نهج حکمرانی نبوی در کلام علوی


امام المتقین علی(ع) که خود دست پرورده و دلباخته و یگانه وصی پیامبر اکرم(ص) بود، بهتر از هر کسی می تواند محکمات حکمرانی نبوی را تبیین کند و با نهج نبوی را با صدق و رفق و هتل در حاکمیت پر افتخار خود پیاده سازی کند.

- ایسنا/فارس امام المتقین علی(ع) که خود دست پرورده و دلباخته و یگانه وصی پیامبر اکرم(ص) بود، بهتر از هر کسی می تواند محکمات حکمرانی نبوی را تبیین کند و با نهج نبوی را با صدق و رفق و هتل در حاکمیت پر افتخار خود پیاده سازی کند.

حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز در یادداشتی عنوان کرده است: با نظر به کلام ارزشمند مولا در نهج البلاغه و تدبر در استعمالات واژگانی و بلاغت بی بدیل امیر کلام می توان درس های بزرگی از توصیفات حضرت از سیره و نهج نبوی آموخت.

در این مجال کوتاه به یمن ایام میلاد پر برکت خاتم الانبیا(ص) به چند مولفه اساسی حکمرانی نبوی که برآمده و برساخته نگاه توحیدی و تمدن ساز آن حضرت است، می پردازیم که در فضای حکمرانی دینی ما از یک سو و حاکمیت های سکولار و دیکتاتور مآبانه ضد حقوق انسانی و دینی بشر از سوی دیگر مورد احتیاج است.

1- ادای امانت و ارشاد و خیرخواهی همیشگی فادی امینا و مضی رشیدا(خطبه 100) ادای امانت حکومت و حیات و دین رعیت یک وظیفه مهم حاکمیت دینی است؛ خیرخواهی پیامبر اکرم(ص)


برچسب ها: حکمرانی - دانشکده الهیات - دانشگاه شیراز - افتخار - پیامبر - توان - کلام
آخرین اخبار سرویس:

نهج حکمرانی نبوی در کلام علوی

نهج حکمرانی نبوی در کلام علوی