مطالب مرتبط:
سونامی مرگ در گیلان | مرگ 18 نفر بر اثر مسمومیت الکلی
علوم پزشکی: تعداد فوتی های مسمومیت الکلی در رشت به 18 نفر رسید
دلیل افزایش قربانیان مشروبات الکلی: افزودن اتانول و کتانول برای کاهش قیمت
فیلم/آخرین آمار جان باختگان مشروبات الکلی تقلبی در گیلان
یک متخصص سم شناسی: دلیل افزایش قربانیان مشروبات الکلی، افزودن اتانول و متانول برای کاهش قیمت است / افرادی که الکل ها را به محصولاتشان اضافه می کنند، اکثراً اطلاعی ندارند که این الکل حاوی متانول است و می تواند کُشنده باشد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1403 ساعت 21:402024-10-14بين الملل

پشت پرده مسمومیت های الکلی چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه ایران، این روز ها دوباره برخی نقاط دومینوی مرگ و مسمومیت با مشروبات الکلی یا چشم ها را بر روشنایی دنیا می بندد یا جان شیرین آدمی را به زیر خاک می برد.

در روز هایی که گذشت، آمار قربانیان مسمومیت با نوشیدنی های آغشته به متانول در چند استان همدان، گیلان و مازندران در صدر اخبار قرار گرفت به طوری که فقط در استان مازندران 344 نفر به علت مسمومیت با الکل پذیرش و از این تعداد 90 نفر دیالیز شده، 5 نفر در ICU بستری هستند و 4 نفر هم نابینا شدند و در این میان تعدادی هم جانشان را از دست دادند.

باوجود هشدار های مکرر مسئولان سلامت، مجریان قانون و جرم انگاری هایی که برای مصرف و فروش آن در کشور صورت گرفته است، اما باز هم شاهد این دست اتفاقات ناگوار هستیم.

حال سؤال اینجاست، چه اتفاقی می افتد که متانول را به نوشیدنی ها اضافه می کنند؟ آیا پای سودجویی و نفع اقتصادی درمیان است یا جهل و نادانی؟ همه الکل ها سمی هستند دکتر فراز زندیه متخصص طب اورژانس و فوق تخصص سم شناسی بالینی و مسمومیت ها در بیمارستان لقمان حکیم در خصوص مسمومیت با مشروبات الکلی به ایران می گوید: در ابتدا بگویم مصرف مشروبات الکلی چه خارجی و چه دست ساز جدای از اینکه در دین اسلام حرام اعلام شده است، در ایران برای فروش و مصرف آن مجازات هایی تعیین کرده اند، ا


برچسب ها: مسمومیت - مسمومیت های الکلی - مازندران - نوشیدنی - مسمومیت با الکل - استان مازندران - مشروبات الکلی
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده مسمومیت های الکلی چیست؟

پشت پرده مسمومیت های الکلی چیست؟