مطالب مرتبط:
آیا پرونده نبیل باهویی دردسر ساز است؟
حراج زمین های ملی زیر سایه مقامات؛ دردسر های مصوبه دوران احمدی نژاد برای واگذاری زمین های پارک ملی
آیا پرونده نبیل باهویی دردسر ساز است؟
دردسر برای ستاره پرسپولیس پس از درگیری خیابانی با زوج جوان
دردسر های حریف پرسپولیس برای انتخاب دروازه بان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1403 ساعت 12:552024-10-20اقتصادي

دردسر چین برای اوپک


رشد استفاده از خودروهای برقی و فعالیت اقتصادی کندتر در چین، اوپک را واداشته است از موضع خوش بینانه خود درباره نرخ رشد تقاضای جهانی برای نفت کوتاه بیاید و در ارزیابی های ماهانه خود بازنگری کند.

- رشد استفاده از خودروهای برقی و فعالیت اقتصادی کندتر در چین، اوپک را واداشته است از موضع خوش بینانه خود درباره نرخ رشد تقاضای جهانی برای نفت کوتاه بیاید و در ارزیابی های ماهانه خود بازنگری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقاضای چین برای سوخت جاده ای، امسال ضعیف شده، زیرا فروش خودروهای برقی در این کشور افزایش یافته و همزمان، فروش خودروهای دیزل رو به کاهش بوده است.

رشد استفاده از خودروهای برقی و همچنین گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در حمل و نقل جاده ای در کنار رشد و فعالیت اقتصادی کندتر از حد انتظار، موجب شده تا رشد تقاضای چین برای نفت کمتر شود و به نوبه خود، پیش بینی هایی که در ابتدا از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2024 مطرح شده بود را دستخوش تغییر کرده است.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش دورنمای انرژی جهان 2024 به این موضوع اشاره و اعلام کرد: افزایش استفاده از وسایل نقلیه برقی در چین، اوپک را در وضعیت بغرنجی قرار داده است.

در واقع، اوپک همین هفته گذشته، پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2024 را برای سومین ماه متوالی، بازبینی کرد


برچسب ها: تقاضای جهانی برای نفت - خودروهای برقی - فعالیت اقتصادی - اقتصادی - استفاده - فعالیت - تقاضای چین برای نفت
آخرین اخبار سرویس:

دردسر چین برای اوپک

دردسر چین برای اوپک