مطالب مرتبط:
تأمین ارز واردات از 34 میلیارد دلار گذشت
تأمین ارز کالاهای اساسی از 34 میلیارد دلار گذشت
تامین 34 میلیارد دلار ارز واردات
ابهام در هزینه کرد 3 میلیارد و 393 میلیون دلار ارز دولتی صنایع معدنی/دلار هایی معدنی از کجا سر در آورد؟
فرزین: 55 میلیارد دلار به حوزه واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مهر 1403 ساعت 09:452024-10-01اقتصادي

حوزه صنعت و معدن به 71 میلیارد دلار ارز نیاز دارد


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه صنعت و معدن به 71 میلیارد دلار ارز نیاز دارد و بانک مرکزی باید به نیازهای این حوزه توجه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (سه شنبه 10 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اظهار کرد: حوزه صنعت و معدن به 71 میلیارد دلار ارز نیاز دارد و اگر بانک مرکزی 35 میلیارد دلار به این موضوع تخصیص دهد صرفاً 50 درصد از نیازهای بخش صنعت و معدن کشور تأمین می شود.

وی بیان کرد: سیاست های ارزی غلط است چرا که صادرکنندگان تمایل ندارند ارز خود را عرضه کنند و دریافت کنند ارز نیز تمایل ندارند بیش از نیاز ارز بگیرند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل سیاست های بانک مرکزی، تقاضا برای دریافت ارز افزایش یافته و صادرکنندگان تمایل دارند کم اظهاری کنند و واردکنندگان هم می خواهند بیش اظهاری داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد بنده آن است که سامانه تخصیص ارز به سازمان امور مالیاتی متصل شود تا کسانی که متقاضی دریافت ارز هستند مالیات تولید حاصل از دریافت ارز را پرداخت کنند و این کار باعث


برچسب ها: مجلس شورای اسلامی - کمیسیون صنایع و معادن مجلس - صنعت و معدن - کمیسیون صنایع و معادن - شورای اسلامی - نیاز - میلیارد
آخرین اخبار سرویس:

حوزه صنعت و معدن به 71 میلیارد دلار ارز نیاز دارد

حوزه صنعت و معدن به 71 میلیارد دلار ارز نیاز دارد