مطالب مرتبط:
آشتی امیر قلعه نویی با منتقدان؛ پیام صلح سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
امام جمعه کرمان: اقتصاد کشور اسلامی ایران باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد
رقابت تنگاتنگ این خودروها برای تصاحب جایگاه دوم لیست فروش ایران خودرو
برنده کره ای نوبل ادبیات: امیدوارم زندگی روزمره ام دچار تغییر نشود
آغاز ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه از امروز 27 مهر | طرح جدید فروش فوری ایران خودرو برای عموم کلیک کنید برای ثبت نام
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مهر 1403 ساعت 15:252024-10-18سياسي

جایگاه خوب مضمون صلح در ادبیات کودک ایران


یک محقق با مثبت ارزیابی کردن فعالیت نویسندگان کودک و نوجوان در پرداختن به مضمون صلح در ادبیات کودک ایران، از آنان خواست تا نسبت به نگارش برخی از مفاهیم مغفول مانده همچون «تبعیض جنسیتی» فعال شوند.

- یک محقق با مثبت ارزیابی کردن فعالیت نویسندگان کودک و نوجوان در پرداختن به مضمون صلح در ادبیات کودک ایران، از آنان خواست تا نسبت به نگارش برخی از مفاهیم مغفول مانده همچون تبعیض جنسیتی فعال شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا جورابچی، پژوهشگر در چهاردهمین نشست تخصصی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با عنوان صلح، کودک و ادبیات در جهان آشوبناک که روز گذشته، پنجشنبه 26 مهر در محل انجمن برگزار شد، تصریح کرد: علی رغم اینکه اغلب نویسندگان کودک و نوجوان ما، در پرداختن به مضامین مندرج در منشور صلح یونسکو عملکردی قابل تحسین داشته اند ولی به نظر می رسد ما همچنان نیازمند کار بیشتر در این حوزه هستیم.

این فعال فرهنگی در سخنانی اظهار کرد: مضمون صلح در زمره مباحثی است که در دهه شصت بنا به شرایط تاریخی، ادبیات کودک ما به آن نپرداخته است ولی در دهه هفتاد این مضمون رفته رفته در حوزه ادبیات کودک جایگاهی را به خود اختصاص داد و در دهه هشتاد این توجه سیر صعودی به خود گرفت.


برچسب ها: کودک و نوجوان - نویسندگان - کودک - ادبیات کودک - نوجوان - ادبیات - تبعیض جنسیتی
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه خوب مضمون صلح در ادبیات کودک ایران

جایگاه خوب مضمون صلح در ادبیات کودک ایران