مطالب مرتبط:
مطالعات حریم گسلی 35 شهر کشور پایان یافت
200 هکتار از حریم رودخانه های کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد
توزیع 4400 کیلوگرم گندم بین 110 خانواده نیازمند در شهر انابد + عکس
رصد و نظارت بر فعالیت 90 واحد نانوایی در سطح شهر ایلام
شهر جن کجاست و چه شکلی است؟+عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مهر 1403 ساعت 14:202024-10-12اقتصادي

مطالعات حریم گسلی 35 شهر تمام شد


مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: مطالعات حریم 35 شهر به اتمام رسیده و انجام مطالعات 4 شهر دیگر نیز به مرور در برنامه قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شناسایی حریم گسل ها و تدوین ضوابطی برای محدودیت ساخت و ساز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با عنوان ضوابط ساخت و ساز در حرائم گسلی به دلیل مخاطراتی که به همراه دارند و یا تعدیل ساخت و سازها و مقاوم سازی ساختمان هایی که بر روی این محدوده ها احداث شده اند از جمله اقداماتی است که مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مشخصاً مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر آن اهتمام داشته است.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از بازوهای پژوهشی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی از دهه گذشته شناسایی حریم گسل ها را با توجه به قرارگیری ایران در کمربند لرزه خیز جهان و قرارگیری ساختمان ها، شبکه های حمل و نقل و شریان های حیاتی و زیرساخت ها در برنامه قرار داد.

علاوه بر وظایف ذاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در شناسایی حریم گسل ها، مطابق با دو ضابطه؛ آیین نامه 2800 (آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله) و ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور، مرکز تحقیقات رسماً مسئولیتی ویژه یافت تا نسبت به شناسایی محدوده حریم گسل های اصلی و ممنوعیت ساخت ساختمان های با اهمیت که در هنگام بحران


برچسب ها: مسکن و شهرسازی - مرکز تحقیقات - شهرسازی - تحقیقات - وزارت راه و شهرسازی - سازی - ساخت و ساز
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات حریم گسلی 35 شهر تمام شد

مطالعات حریم گسلی 35 شهر تمام شد