مطالب مرتبط:
بازی پنهان پوتین از قلب قاره سیاه تا دریای سرخ
مرمت درب های چوبی بنای تاریخی مسجدجامع ورامین آغاز شد
اتفاق تاریخی در NBA؛ همبازی شدن لبرون جیمز و پسرش
حمله تاریخی کریم باقری به فردوسی پور؛ خودشیرینی می کند!+عکس
تصاویر/ بافت تاریخی گرگان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1403 ساعت 12:202024-10-08بين الملل

کاهش تاریخی تردد کشتی ها در دریای سرخ


دریای سرخ که زمانی 10 درصد از کل تجارت دریایی جهانی را به خود اختصاص داده بود، با افزایش تنش ها در خاورمیانه ناشی از حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه که اولین سالگرد خود را پشت سر گذاشت، - دریای سرخ که زمانی 10 درصد از کل تجارت دریایی جهانی را به خود اختصاص داده بود، با افزایش تنش ها در خاورمیانه ناشی از حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه که اولین سالگرد خود را پشت سر گذاشت، شاهد کاهش تاریخی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حملات رژیم صهیونیستی به غزه که از اکتبر 2023 آغاز شد، نزدیک به 42هزار نفر کشته و نزدیک به 100هزار نفر زخمی برجای گذاشت.

حوثی ها در یمن حملاتی به کشتی های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام دادند و این حملات در ماه دسامبر سال گذشته شدت گرفت و اکثر کشتی های تجاری که قبلا از دریای سرخ و تنگه باب المندب تردد می کردند، اکنون حدود یک سال است که در اطراف دماغه امید نیک، جنوبی ترین نقطه آفریقا، حرکت می کنند.

بر اساس داده های ارائه دهنده ردیابی کشتی و تجزیه و تحلیل دریایی (MarineTraffic)، مجموع ترانزیت کشتی ها در دریای سرخ تا ماه سپتامبر 56 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

ترافیک کانتینری با کاهش 73 درصدی در مدت مشابه بیشترین ضربه را متحمل شد و ترافیک کشتی ها برای گاز طبیعی مایع (LNG) 87 درصد کاهش یا


برچسب ها: رژیم صهیونیستی - دریای سرخ - صهیونیستی - حملات رژیم صهیونیستی به غزه - حملات - اولین سالگرد - باب المندب
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تاریخی تردد کشتی ها در دریای سرخ

کاهش تاریخی تردد کشتی ها در دریای سرخ