مطالب مرتبط:
دیر خوابیدن چطور باعث بیماری قلبی می شود؟
وضعیت بیماری های نادر در ایران چگونه است؟
بیماری هایی که از 50 سالگی به سراغتان می آید!
بیماری ساده ای که مرگ را جلوی چشمتان می آورد!
کشف مهم در مورد دو بیماری خطرناک! ارتباط آلزایمر و بیماری قلبی چیست؟!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1403 ساعت 08:452024-09-24پزشكي

رویکرد ما به سالمندان بیماری محور است


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: رویکرد ما نسبت به سالمندان بیماری محور بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اعضای شورای آینده نگاری، نظریه پردازی و رصد کلان سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در آستانه روز جهانی سالمندی به بررسی ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی سلامت سالمندان و نحوه حکمرانی این حوزه پرداختند.

در این نشست، بتول احمدی عضو گروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: در جریان تدوین سند سلامت زنان و بررسی موضوع توانمندسازی زنان در دوران سالمندی، بر نکاتی که وجه تمایز این گروه از مردان و زنان دلالت دارد، تاکید شد.

وی افزود: اگرچه زنان امید به زندگی طولانی تری نسبت به مردان دارند، اما بیماری های مزمن و محدودیت هایی همچون فقر و ناتوانی را در مدت طولانی تری تجربه می کنند.

همچنین آنان مسئولیت مراقبت از دیگر سالمندان را نیز در خانواده بر عهده دارند و دوران تنهایی بیشتری را تجربه می کنند و باید گفت ارتقا سواد سلامت بیشتر در این گروه هم به خودمراقبتی آنها و هم به ارتقای سلامت اعضای خانواده، محله و جامعه کمک خواهد کرد.

احمدی با اشاره به اینکه افراد میانسال بسیاری به مراقبت از والدین سالمند خود می پردازند، گفت: هزینه های بالای مراقبت از سالمندان آنها را دچار مشکل ساخته و اگر نسل سالمند سالم باشد و درگیر ب


برچسب ها: فرهنگستان علوم پزشکی ایران - فرهنگستان علوم پزشکی - سالمندان - علوم پزشکی - فرهنگستان علوم - دانشگاه علوم پزشکی ایران - سلامت
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد ما به سالمندان بیماری محور است

رویکرد ما به سالمندان بیماری محور است