مطالب مرتبط:
تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات دانشجویان و اساتید تعلیقی یا اخراجی در وزارت علوم/ وزیر علوم: پرونده ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد؛ موضوع بر اساس اصل وفاق مورد تصمیم گیری قرار بگیرد
گمانه زنی ها جدید درباره گزینه های معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی
چه کسی بر کرسی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی می نشیند؟
چه کسی بر کرسی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی می نشیند؟
اقدام دوباره برای تخریب مسجد کازرونی به رغم مخالفت وزارت میراث فرهنگی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1403 ساعت 11:552024-09-24سياسي

تعلل وزارت میراث فرهنگی در بررسی پرونده تله کابین «تاق بستان»


بیش از دو دهه از مطرح شدن پروژه تله کابین تاق بستان می گذرد، اما باوجود سالیان طولانی، این پروژه هنوز بلاتکلیف مانده و به نتیجه نرسیده است.

- تعلل وزارت میراث فرهنگی در بررسی پرونده تله کابین تاق بستان ایسنا/کرمانشاه بیش از دو دهه از مطرح شدن پروژه تله کابین تاق بستان می گذرد، اما باوجود سالیان طولانی، این پروژه هنوز بلاتکلیف مانده و به نتیجه نرسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واقع شدن بخشی از پروژه تله کابین کرمانشاه در حریم منظری تاق بستان و احتمال تاثیرگذاری آن روی ثبت جهانی این بنای ارزشمند دوران ساسانی، باعث شده تا در تمام سالهای گذشته احداث آن با چالش ها و موانعی مواجه شود.

در طول دو دهه گذشته مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه یا موضع قاطعانه و محکمی در خصوص تاثیر این پروژه روی ثبت جهانی تاق بستان نگرفته اند و یا اگر هم نظر خود را در خصوص آسیب هایی که تله کابین می تواند به ثبت جهانی تاق بستان بزند گفته اند، با مخالفت شهرداری و اصرار آنها برای ادامه پروژه مواجه شده اند.

در طی چندسال اخیر بارها مسئولینی همچون مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی به کرمانشاه سفر داشته و از این پروژه بازدید کرده اند و قول هایی را برای تعیین تکلیف آن داده اند، اما در نهای


برچسب ها: تاق بستان - تله کابین - میراث فرهنگی - وزارت میراث فرهنگی - بستان - پروژه - کرمانشاه
آخرین اخبار سرویس:

تعلل وزارت میراث فرهنگی در بررسی پرونده تله کابین «تاق بستان»

تعلل وزارت میراث فرهنگی در بررسی پرونده تله کابین «تاق بستان»