مطالب مرتبط:
توسعه فرهنگ وقف به نوعی توسعه خدمات در جامعه است
استفاده از نظام وقف برای نیازهای روز جامعه
ظریف: از همان ابتدا انتخاب کردم که در معاونت راهبردی فعالیت کنم و از معاونت سیاسی فاصله بگیرم تا نقش وزیر خارجه تحت شعاع قرار نگیرد / به صورت غیررسمی به وزارت خارجه کمک می کنم، اما تمرکز اصلی ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود / در روابط با همسایگان با مشکلاتی مواجه هستیم
حمایت از صنایع ، پیش شرط اصلی توسعه
نبود زیرساخت های جاده ای دلیل اصلی عدم توسعه شهرستان ورزقان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1403 ساعت 17:152024-09-24سياسي

توسعه وقف از نیازهای اصلی جامعه امروز است


نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف در جامعه اسلامی از ارزش و منزلت والایی برخوردار بوده و توسعه این سنت حسنه به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است.

- به گزارشخبرنگار مهر ، آیت الله محسن ابراهیمی عصر سه شنبه در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف اظهار کرد: وقف یکی از سنت های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی های جامعه است و اکثر مردم می توانند از برکات آن بهره مند شوند.

وی افزود: توسعه وقف یکی از نیازهای جامعه امروزی است و این سنت حسنه باید به سمت ساخت بیمارستان و ساخت مدرسه سوق داده شود و کمکی برای افراد نیازمند و بی بضاعت باشد.

امام جمعه میناب همچنین بر توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سنت حسنه وقف رو به فراموشی می رفت اما با پیروزی انقلاب و تلاش های انجام شده این سنت حسنه در جامعه احیا شد.

آیت الله ابراهیمی اظهار کرد: دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت بسیار زیادی قائل بوده است در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات صالحات اشاره شده و یکی از مصادیق آن مسئله وقف است.

وقف از پایه های ایجاد تمدن اسلامی است حجت الاسلام مفید سهرابی رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف به


برچسب ها: جامعه - سنت حسنه - توسعه - نماینده مردم هرمزگان - یکی از - مجلس خبرگان رهبری - حسنه
آخرین اخبار سرویس:

توسعه وقف از نیازهای اصلی جامعه امروز است

توسعه وقف از نیازهای اصلی جامعه امروز است