مطالب مرتبط:
ادعای واشنگتن پست: نتانیاهو به آمریکا اطلاع داده که اسراییل تاسیسات نظامی ایران را هدف قرار خواهد داد نه تاسیسات هسته ای یا میادین نفتی را / حمله اسراییل قبل از انتخاباتِ 15 آبانِ آمریکا انجام خواهد شد / نتانیاهو منتظر چراغ سبز واشنگتن نخواهد ماند / نتانیاهو در تماس هفته گذشته خود ب
عکس| صهیونیست ها از ترس ایران به آمریکا متوسل شدند!
پشت پرده رقابت پنهان ترکیه و ایران در عراق/ رمزگشایی از پیام سفر پزشکیان به بغداد برای آمریکا
واکنش ایران به ادعای ارتباط با عملیات 7 اکتبر
گاریدو به ایران بازگشت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1403 ساعت 14:252024-10-15اقتصادي

چابهار برای ایران هست و می ماند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در دل سواحل آبی و هوای ملایم چابهار، سرزمینی با پتانسیل های بی نظیر، خبری در حال انتشار است که همچون نسیمی سرد بر فضای گرم این دیار می وزد.

- طی چند روز گذشته به دنبال سفر مقامات ایران به کابل، اخباری مبنی بر فروش زمین ها در چابهار و سرمایه گذاری افغانستانی ها به گوش می رسد.

آیا ایران قصد افزایش روابط با طالبان و هند را در چابهار دارد یا در حال واگذاری این منطقه به این کشورهاست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در دل سواحل آبی و هوای ملایم چابهار، سرزمینی با پتانسیل های بی نظیر، خبری در حال انتشار است که همچون نسیمی سرد بر فضای گرم این دیار می وزد.

زمزمه هایی از انتقال زمین های این منطقه استراتژیک به اتباع افغانستانی فضای اقتصادی و اجتماعی چابهار را به چالش کشیده است.

چابهار، که به عنوان دروازه ای به آب های آزاد و پلی به سوی آسیا شناخته می شود، قلب تپنده تجارت ایران است، بلکه که اکنون در سایه مذاکراتی که میان مقامات ایرانی و طالبان در کابل چالش هایی جدی در مورد آینده این خطه طلایی پیش رو قرار دارد.

  حضور سرمایه گذاران افغانستانی و بحث های پیرامون واگذاری زمین ها به این گروه، سوالات زیادی را به وجود آورده که نه تنها بر سرنوشت چابهار، بلکه بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت و بازتاب


برچسب ها: چابهار - اقتصادی - افغانستانی - زمین - خبرگزاری - اتباع افغانستانی - ایران
آخرین اخبار سرویس:

چابهار برای ایران هست و می ماند

چابهار برای ایران هست و می ماند