تبلیغات بی قانون در ایران؛ فاجعه ای که ادامه دارددر حالی که قوانین صریحی مبنی بر ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان و استفاده از زبان های خارجی در تبلیغات وجود دارد، شاهد بی قانونی گسترده در این حوزه هستیم. - در حالی که قوانین صریحی مبنی بر ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان و استفاده از زبان های خارجی در تبلیغات وجود دارد، شاهد بی قانونی گسترده در این حوزه هستیم. از تبلیغات سیگار و نوشابه های انرژی زا در تلویزیون گرفته تا بیلبوردهای شهری با زبان انگلیسی، همه و همه نشان از بی توجهی به قوانین و سلامت جامعه دارد. سعید ابراهیمی در یادداشتی برای عصرخبر نوشت: در طول سه سال گذشته، روند مجوزهای تبلیغات شهری و صداوسیما به طور شگفت آوری هم سلامت و هم زبان فارسی را نشانه گرفت و هیچ مانع و منتقدی هم نداشت. مطابق قانون تبلیغات و مصوبه مجلس با بخشنامه سالیانه وزارت بهداشت در خصوص کالاهای آسیب رسان، تبلیغات این نوع کالاها به طور کل در هر رسانه ای ممنوع است. مانند سیگار، چپس، نوشابه انرژی زا و. همچنین تبلیغات به زبان بیگانه نیز غیرقانونی است. حالا لطفا در و دیوار شهر را تماشا کنیدٰ: تبلیغات با زبان انگلیسی، تبلیغات نوشابه انرژی زا، تبلیغ شکلات صبحانه، چیپس و. همین وضعیت به طور فزاینده و بی قاعده ای در تلویزیون و شبکه های سراسری و استانی در حال تکرار شبانه روزی است. برچسب ها: تبلیغات - قانون - قوانین - بی قانونی - زبان - ممنوعیت - استفاده |
آخرین اخبار سرویس: |