مطالب مرتبط:
چرا اشعار حافظ «رمزگونه» است؟
بررسی تجلی «توحید» در اشعار کنگره های شعر دفاع مقدس در کتاب «درسایه خدا»
فال حافظ 19 مهر 1403
امروز با حافظ: گفتم زمانِ عِشرَت دیدی که چون سر آمد؟
فال حافظ امروز | فال حافظ آنلاین با معنی پنجشنبه 19 مهر 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1403 ساعت 14:502024-10-10سياسي

چرا اشعار حافظ «رمزگونه» است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ابرنا، حجت الاسلام محسن بخشعلی گفت: راه های مختلفی برای شناخت حافظ وجود دارد و استاد شهید مرتضی مطهری معتقد است یکی از راه های شناخت حافظ، نگاه به تاریخ این شاعر است که در زمان خود چگونه شخصی بوده است.

مطهری در کتاب عرفان حافظ می نویسد حافظ در زمان خود به گونه ای شناخته می شده که جنبه های دیگری غیر از شعر و عرفان او برجسته بوده و حتی او را به عنوان یک شاعر حرفه ای در زمان خودش نمی شناختند.

وی افزود: کسانی بوده اند که در دوره های نزدیک به حافظ او را خطاب کرده و القاب و اوصافی برای حافظ به کار برده اند که در میان این اوصاف عبارت هایی نمی بینیم که برای اساتید عرفان و تصوف به کار برده می شود.

شاید بتوان اینگونه برداشت کرد که حافظ شیرازی در عصر خود بیشتر در زمره دانشمندان شناخته می شده و جنبه علم و فضل او بر جنبه عرفانی و شاعری او غلبه داشته است.

این استاد حوزه ادامه داد: شهید مطهری در این کتاب می نویسد یکی از لقب ها و ویژگی هایی که به حافظ داده می شده، ویژگی ملک القرا به معنای پادشاه قاریان است.

قُرّا لفظ خاصی است که به کسانی که قرآن را به روایت ها و قرائت های مختلف حفظ می کردند و مسلط به آن قرائت ها بودند، داده می شد.


برچسب ها: حافظ - شناخت - عرفان - گونه - زمان - شاعر - جنبه
آخرین اخبار سرویس:

چرا اشعار حافظ «رمزگونه» است

چرا اشعار حافظ «رمزگونه» است