مطالب مرتبط:
کاهش نرخ تورم نشان دهنده اجرا سیاست های موثر است/ اقدام مثبت بانک مرکزی در ایجاد بازار توافقی ارز
توانستیم «نرخ ارز بازار آزاد» را به ثبات برسانیم
نرخ ارز بازار آزاد به ثبات رسید
نرخ ارز در سامانه نیما؛ افزایش بی سر و صدا، تأثیرات بزرگ
قیمت دلار 10 مهر 1403 | قیمت روز دلار و نرخ ارز امروز سه شنبه 1403/7/10
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مهر 1403 ساعت 10:252024-10-01اقتصادي

باید تنوع نرخ ارز کاهش یابد/بازار ارز الان کنترل شده است


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل بازار ارز وابسته به قدرت مداخله بانک مرکزی است که الان بازار ارز کنترل شده است.

- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل بازار ارز وابسته به قدرت مداخله بانک مرکزی است که الان بازار ارز کنترل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدشمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 10 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اظهار کرد: ما از بانک مرکزی حمایت می کنیم اما انتظار داریم شاهد کاهش تعدد و تفاوت نرخ های ارز در کشور باشیم چرا که این تعداد از نرخ ارز در کشور باعث تخصیص نامناسب منابع و همچنین رانت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی تورم و گرانی رشد نقدینگی است، گفت: به دلیل اجرای سیاست های ارزی، شاهد افزایش پایه پولی هستیم و بانک مرکزی و دیگر مسئولان این بخش باید برای مقابله با تورم اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ارزی کشور ما شناور مدیریت شده است، نه نظام تثبیتی، تصریح کرد: درست است که بانک مرکزی مسئول ثبات بخشی به بازار ارز است اما باید چارچوب های لازم را هم در نظر گیرد و به بازا


برچسب ها: مجلس شورای اسلامی - بازار ارز - رییس کمیسیون اقتصادی - کمیسیون اقتصادی مجلس - شورای اسلامی - کمیسیون اقتصادی - بانک مرکزی
آخرین اخبار سرویس:

باید تنوع نرخ ارز کاهش یابد/بازار ارز الان کنترل شده است

باید تنوع نرخ ارز کاهش یابد/بازار ارز الان کنترل شده است