مطالب مرتبط:
اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق؛ فرصتی برای شناخت و توسعه اصفهان
جایگاه گردشگری در اقتصاد ایران: فرصتی برای توسعه پایدار
معاون سیاست‎گذاری پولی بانک مرکزی؛ تبیین راهبرد مطلوب توسعه اقتصادی ایران/ برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور مساله محور اما فاقد اولویت بندی/ ضرورت کاهش سهم تورم‎ زا نظام بانکی از تامین مالی کشور
تبدیل فضای مجازی به فرصتی برای پیشرفت اقتصادی با حکمرانی قانونمند
توسعه گردشگری زیارت در خراسان رضوی اولویت نخست است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1403 ساعت 14:202024-09-28اقتصادي

گیوه دوزی؛ فرصتی برای توسعه اقتصادی و ترویج گردشگری روستایی


معاون صنایع دستی استان یزد معتقد است که حفظ و احیای هنر گیوه دوزی نه تنها به حفظ میراث فرهنگی ایران کمک می کند بلکه می تواند فرصتی برای توسعه اقتصادی مناطق روستایی و ترویج گردشگری باشد.

- ایسنا/یزد معاون صنایع دستی استان یزد معتقد است که حفظ و احیای هنر گیوه دوزی نه تنها به حفظ میراث فرهنگی ایران کمک می کند بلکه می تواند فرصتی برای توسعه اقتصادی مناطق روستایی و ترویج گردشگری باشد.

هر چند صنایع دستی در گذشته بیشتر جنبه کاربردی داشته و اکنون در برخی از رشته ها تنها جنبه ماندگاری خاطرات را دارد و حتی بعضاً به فراموشی سپرده شده ولی هنوز هم آثار دستی هنرمندان به عنوان یکی از راه های تعامل فرهنگی و شناسایی آداب و رسوم یک منطقه و بستری مناسب برای انس و الفت ملی و بین المللی از جایگاهی والا برخوردار است.

یکی از صنایع دستی دارای پیشینه زیاد در کشورمان که هنوز هم در برخی مناطق مورد استفاده است، پاپوشی به نام گیوه است که حتی گردشگران زیادی آن را به عنوان سوغات برای خویشان و دوستان خود به ارمغان می برند.

این کفش سبک و مقاوم که بیشتر در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گرفته، از گذشته های دور به دلیل طراحی ساده و مواد طبیعی آن، جایگاه ویژه ای میان مردمان روستاها و عشایر داشته و به عنوان یک صنعت دستی ارزشمند شناخته می شده است.


برچسب ها: توسعه اقتصادی - میراث فرهنگی ایران - صنایع دستی - گیوه دوزی - مناطق روستایی - میراث فرهنگی - روستایی
آخرین اخبار سرویس:

گیوه دوزی؛ فرصتی برای توسعه اقتصادی و ترویج گردشگری روستایی

گیوه دوزی؛ فرصتی برای توسعه اقتصادی و ترویج گردشگری روستایی