مطالب مرتبط:
پیگیر رفع موانع تولید در ستاد اقتصادی دولت هستم
قالیباف: در سه سال گذشته، تجارت بین ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش یافته/ توسعه روابط اقتصادی و علمی در اولویت است+فیلم
توسعه روابط اقتصادی و علمی در اولویت است
رییس جمهور بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان تاکید کرد
دوره آموزشی حل و فصل اختلافات فعالان اقتصادی با رویکرد داوری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مهر 1403 ساعت 08:202024-10-12اقتصادي

تولید بنزین از متانول برای جبران ناترازی صرفه اقتصادی ندارد


اگر ما واردات بنزین با استاندارد یورو 4 به بالا داشته باشیم بهتر از تولید بنزین متانولی است زیرا این بنزین صرفه اقتصادی ندارد و نمی تواند ناترازی بنزین را جبران کند.

- یک کارشناس انرژی گفت: اگر ما واردات بنزین با استاندارد یورو 4 به بالا داشته باشیم بهتر از تولید بنزین متانولی است زیرا این بنزین صرفه اقتصادی ندارد و نمی تواند ناترازی بنزین را جبران کند.

محمد صادق مهرجو در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برای پاسخ به این سوال که آیا بنزین از متانول می تواند ناترازی بنزین را جبران کند، به چند پاسخ نیاز داریم، گفت: آنطور که مدیرعامل پخش در هفته اول مهرماه مصرف بنزین به روزانه 133 میلیون لیتر رسیده است، میانگین مصرف هفته اول مهر ماه نشان از افزایش مصرف نسبت به سال گذشته در همین مدت دارد.

وی ادامه داد: ابتدا باید پرسید آیا ظرفیت کارخانجات متانول سازی می تواند همزمان هم جوابگوی ناترازی بنزین باشد و هم جوابگوی زنجیره های پایین دست تر متانول باشد و هم جوابگوی صادرات این محصول؟! این کارشناس انرژی ادامه داد: ارائه بنزین داخلی هم توأم با ارائه یارانه خیلی زیاد به مصرف کننده از پالایشگاه های نفت خام (10 پالایشگاه داخلی) است و قطعاً اگر این پالایشگاه ها کاملاً خصوصی اداره می شدند به هیچ عنوان نمی توانستند قیمت بنزین و فرآورده


برچسب ها: بنزین - تولید بنزین - متانول - استاندارد یورو 4 - واردات بنزین - اقتصادی - استاندارد
آخرین اخبار سرویس:

تولید بنزین از متانول برای جبران ناترازی صرفه اقتصادی ندارد

تولید بنزین از متانول برای جبران ناترازی صرفه اقتصادی ندارد