مطالب مرتبط:
برنج بیشترین کاهش را در 16 سال گذشته تجربه کرد
تا پایان سال 1403، خراسان رضوی 264 تا 284 تن زعفران تولید می کند
دولت قصد قیمت گذاری برنج داخلی را دارد | برنج خارجی وارداتی را در گمرک معطل نگه داشته اند | در وضعیت شبه جنگی سفره مردم را کوچک نکنید
قیمت انواع برنج امروز پنجشنبه 12 مهر 1403
قیمت انواع برنج امروز پنجشنبه 12 مهر 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مهر 1403 ساعت 21:052024-10-03اقتصادي

عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی افزایش تولید را محقق کرده است.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی افزایش تولید را محقق کرده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش تولید برنج در استان گیلان و همچنین براساس آمار اعلامی مجری طرح برنج کشور، تولید چهار میلیون و 700 هزار تن شلتوک و تولید دو میلیون و 700 هزار تن برنج در سطح 750 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور پیش بینی می شود که می تواند بخش عمده نیاز داخلی را تامین کند.

وی افزود: پیش بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته 200 هزار تن و نسبت به سال 1400 حدود 700 هزار تن رشد را نشان می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از تقویم زراعی و بذور اصلاح و گواهی شده موجب این میزان تولید شده است، گفت: مصرف کودهای کشاورزی به صورت متوازن به ویژه مصرف کودهای پتاسه و فسفاته استاندارد مورد نیاز و مبارزه با علف های هرز و توسعه کشت و برداشت مکانیز


برچسب ها: تولید برنج - تولید - سازمان جهاد کشاورزی - افزایش تولید - برنج - جهاد کشاورزی - شرایط اقلیمی
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری

عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری