مطالب مرتبط:
گزارش های امیدوارکننده از افزایش ضخامت لایه اُزون در قطب شمال
استان اردبیل قطب صنعت طیور شمال غرب کشور است
افزایش نابرابری درآمدی در سال 1402
افزایش قیمت مرغ به دلیل تقاضای مردم است
افزایش چراغ خاموش قیمت برق!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مهر 1403 ساعت 09:202024-10-09اقتصادي

گزارش های امیدوارکننده از افزایش ضخامت لایه اُزون در قطب شمال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، از «فیز»، لایه ازون زمین بر فراز مناطق قطبی یعنی جایی که سطح ازون استراتوسفریک تا حد زیادی تخلیه شده است، - گزارش های امیدوارکننده از افزایش ضخامت لایه اُزون در قطب شمال یک تیم تحقیقاتی مشخص کرده است که سطح لایه ازون بر فراز قطب شمال سیاره زمین به حد نصاب بالایی رسیده و تداوم این روند، خبر خوبی برای محیط زیست و حاکی از موثر بودن پروتکل مونترئال برای کاهش انتشار برخی گاز های مضر و تخلیه کننده ازون است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، از فیز ، لایه ازون زمین بر فراز مناطق قطبی یعنی جایی که سطح ازون استراتوسفریک تا حد زیادی تخلیه شده است، یکی از عناصر برجسته اخبار آب و هوایی در دهه های اخیر بوده است.

کلوروفلوروکربن های از منبع فعالیت های انسانی (CFCs) آزاد شده از دستگاه های خانگی مانند خنک کننده ها در یخچال ها، دستگاه های تهویه هوا و قوطی های افشانه، علت اصلی این مساله هستند.

محدودسازی مصرف این مواد نقش مهمی در روند ترمیم حفره ازون داشته و همچنان دارد چرا که این مواد طول عمری به مدت چند دهه در اتمسفر دارند.

سیاست هایی برای پرداختن به مساله تخلیه لایه ازون همانند توافق نامه بین المللی سال 1987 پروتکل مونترئال، معطوف به توقف تولید و مصرف مواد تخلیه کننده ازون با هدف ترمیم این حفره ه


برچسب ها: لایه ازون - ازون - قطب شمال - گزارش - لایه - خبرگزاری - تخلیه
آخرین اخبار سرویس:

گزارش های امیدوارکننده از افزایش ضخامت لایه اُزون در قطب شمال

گزارش های امیدوارکننده از افزایش ضخامت لایه اُزون در قطب شمال