مطالب مرتبط:
وجود 300 اثر تاریخی در محدوده بازار تهران
گران ترین اثر این دوره حراج تهران متعلق به کیست؟
گران ترین اثر این دوره حراج تهران
گرانترین اثر این دوره حراج تهران برای کیست؟
لاکچری بازی در بازار مسکن تهران / در برج های لوکس پایتخت چه خبر است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1403 ساعت 14:102024-10-10اقتصادي

وجود 300 اثر تاریخی در محدوده بازار تهران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سید احمد علوی در حاشیه این بازدید با اشاره به قدمت 300 ساله تهران و وجود آثار تاریخی فرآوان در آن، مدیریت چندگانه میراث، اوقاف و مدیریت شهری را عامل اصلی عدم نگهداری تخصصی این بناها دانست و افزود: ما به عنوان برنامه ریز شهری می بایست با مشوق ها و تسهیلات ویژه برای مالکین خصوصی این بناها یک ارزش افزوده برای سرمایه گذاران خصوصی ایجاد کنیم که به نگهداشت و احیای میراث شهر کمک شود.

وی افزود: در این  راستا با مصوبه اسفندماه سال 1402 شورای اسلامی امتیازات ویژه ای مانند بخشودگی عوارض، تعلق 20درصد اضافه بنا و.

به احیاگران بافت های تاریخی تعلق گرفت که با ابتکارات شهرداران مناطق به ویژه مناطق تاریخی می توان به نتایج خوبی در زمینه احیای خانه ها و بناهای تاریخی دست یافت.

در ادامه وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه12 نیز در حاشیه این بازدید اظهارکرد: در جغرافیای 1600 هکتاری قلب طهران بیش از 300 اثر تاریخی وجود دارد که عمده آن ها در پارسل بازار هستند وبه دلیل محدودیت های میراث تا سالها احیاء و مرمت آثار مسکوت مانده بود.

وی مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم برای مرمت تحت نظارت میراث را راهگشا دانست و افزود: عدد مرمت این آثار و خانه های تاریخی در حد توان میراث ومدیریت شهری نیست و نیازمند مشارکت بخش خصوصی


برچسب ها: تاریخی - شهرداران مناطق - بناهای تاریخی - سرمایه گذاران - ویژه - بازدید - شهردار
آخرین اخبار سرویس:

وجود 300 اثر تاریخی در محدوده بازار تهران

وجود 300 اثر تاریخی در محدوده بازار تهران