مطالب مرتبط:
رینگ جنوبی آبرسانی از سد کمال صالح به شهر اراک بهره برداری شد
نشست هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی اراک
پروژه خط انتقال آب از رینگ جنوبی اراک در کشور منحصر به فرد است
فیلم/ نشست هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی اراک
سیستان و بلوچستان بحرانی ترین نقطه گرد و غبار جهان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1403 ساعت 10:202024-10-13اجتماعي

کلانشهر اراک گمشده در گرد و غبار


با توجه به پیش بینی پاییز و زمستان کم بارش، احتمال وارونگی دما و افزایش روزهای ناسالم، آلودگی هوا قاتل خاموش در کمین ساکنان کلانشهر اراک نشسته است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: شهر اراک همواره یکی از شهرهای آلوده کشور است و با وجود جمعیت حدود 600 هزار نفری، همواره جزو کلانشهرهای کشور قلمداد می شود که از کلانشهری فقط عنوان آن را یدک می کشد و متأسفانه در طول یک دهه اخیر اقدام مؤثری جهت رهایی این شهر از روزهای آلوده انجام نشده است.

مردم این شهر در تمام 12 ماه سال درگیر آلودگی هستند به شکلی که در تابستان با گرد و غبار و ریزگرد و در زمستان با آلودگی های ناشی از صنایع از جمله مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند روبرو است.

این کلانشهر در سال گذشته 137 روز ناسالم را پشت سر گذاشته که این آلودگی ها ناشی از گرد و غبار منطقه ای، گاهی فرامنطقه ای و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند بود.

سال 1403 نیز دستکمی از سال 1402 نداشته است، تابستان که روزهای بسیاری به دلیل بروز گرد و غبار ادارات به تعطیلی کشیده شدند.

اراک سومین شهر آلوده کشور رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون اراک 74 روز ناسالم را تجربه کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 76 روز بوده


برچسب ها: کلانشهر - نیروگاه حرارتی - گرد و غبار - آلودگی - شهر اراک - نیروگاه - غبار
آخرین اخبار سرویس:

کلانشهر اراک گمشده در گرد و غبار

کلانشهر اراک گمشده در گرد و غبار