مطالب مرتبط:
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مهر 1403 ساعت 10:552024-09-29سياسي

وقتی ارتش اصفهان وارد میدان شد

علی رغم مشکلات مختلف نیروها را آماده کردیم و با قطاری به طول یک کیلومتر عازم دزفول شدیم.

- ایسنا/اصفهان گروه 55 توپخانه یکی از گروه های نیروی زمینی ارتش در اصفهان بود که بنده از سال 58 فرمانده این گروه بودم.

وقتی رسیدیم مردم دزفول می گفتند ارتش اصفهان وارد شد، چرا که انواع و اقسام توپ ها و ابزار پدافند هوایی را با خود داشتیم و همه تصور کرده بودند که لشکر زرهی وارد شده، بعد از ورود به دزفول، اولین منطقه توپخانه نزاجا در منطقه شمال بستان و دزفول به فرماندهی من برقرار شد.

سرتیپ دوم احمد وکیلی، فرمانده قرارگاه هماهنگی توپخانه و فرمانده اسبق گروه 55 توپخانه است.

او متولد کرمان و بیش از 50 سال است که در اصفهان اقامت داشته و از ابتدای حمله عراق برای دفاع از کشور پیشقدم شده است.

سرتیپ وکیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: صدام نام جنگِ پیروزی بر حمله خود گذاشته بود و معتقد بود طی چند روز جنگ را تمام می کند در صورتی که در 6 روز اول توسط ارتش در مکان هایی که انتظار آن را نداشت، متوقف شد.

برچسب ها: اصفهان - فرمانده - نیروی زمینی ارتش - گروه - دزفول - نیروی زمینی - ارتش