مطالب مرتبط:
شهر آبدانان استان ایلام لرزید
زلزله در ایلام
کاهش نسبی دمای هوا در ایلام
کاهش نسبی دمای هوا در ایلام
ساکنان ایلام بخوانند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مهر 1403 ساعت 09:102024-10-12دانش

محوطه باستانی «کان گنبد» در ایلام، بازمانده از 2600 ق م


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: کاوش های باستان شناسی محوطه «کان گنبد» در استان ایلام، قدمت این اثر را به  2600 قبل از میلاد مرتبط می داند.

- ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: کاوش های باستان شناسی محوطه کان گنبد در استان ایلام، قدمت این اثر را به  2600 قبل از میلاد مرتبط می داند.

دکتر حبیب الله محمودیان در خصوص این اثر باستانی عجیب به ایسنا اظهار کرد: محوطه باستانی کان گنبد در جنوب غربی شهر ایلام و در مسیر جاده فرعی روستای ماربره به گل گل ملکشاهی واقع شده است این قبرستان که در منطقه شمالی کوه نخجیر واقع شده در سال 1365 توسط هیئت باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی کشور حفاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: گورهای متعددی در این گورستان در کارگاه های چهارگانه مورد حفاری قرار گرفته است، نتایج بررسی کاوش های باستان شناسان در محوطه گورستان نشان می دهد که آثار آن به دوره تاریخی تعلق دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: این محوطه باستانی از مکان های استقرار یکجانشینی دوره پیش ایلامی و دوره ایلامی است.

محمودیان بیان کرد: کان گنبد و محوطه های پیرامونی آن در دوران مفرق و استقرار قوم کاسیان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.


برچسب ها: استان - باستان - عضو هیئت علمی دانشگاه - دانشگاه آزاد اسلامی - ایلام - باستان شناسی - محوطه باستانی
آخرین اخبار سرویس:

محوطه باستانی «کان گنبد» در ایلام، بازمانده از 2600 ق م

محوطه باستانی «کان گنبد» در ایلام، بازمانده از 2600 ق م