مطالب مرتبط:
پیشنهادهایی برای تقویت زبان فارسی
ده ها نیروی امنیتی و اطلاعاتی اسراییل در حمله سپاه کشته شدند /وقتی موشک ها به مواضع اسراییل اصابت کرد، نوع ادبیات آنها عوض شد
جزییات مهم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان زنگنه +فیلم
اخبار حوادث امروز 19 مهر، از ناگفته های قتل معلم و فرزندانش در لارستان از زبان یکی از بستگان تا حمله اوباش به جلسه رسمی شورای شهر نقده
ویدیو / احتمال تعطیلی توییتر (ایکس) از زبان ایلان ماسک
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1403 ساعت 12:052024-10-10فرهنگي

دانشکده ادبیات شیراز و هفتاد سال تدریس زبان و ادبیات فارسی


در دانشگاه پهلوی تا پیش از انقلاب، تنها رشته زبان و ادبیات فارسی به فارسی تدریس می شد و تمام رشته ها به زبان انگلیسی بود.

- در دانشگاه پهلوی تا پیش از انقلاب، تنها رشته زبان و ادبیات فارسی به فارسی تدریس می شد و تمام رشته ها به زبان انگلیسی بود.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: خیرالله محمودی، استاد دانشگاه شیراز در رشته ادبیات و زبان فارسی است، که امسال هفتادمین سال تأسیس آن است.

به همین دلیل و برای آگاهی از سابقه و برنامه های این دانشکده با ایشان گفتگویی داشتیم.

مشروح این گفت و گو در ادامه می آید؛ * دانشگاه شیراز چه سالی تأسیس شد؟ و دانشکده ادبیات اولین دانشکده این دانشگاه بود؟ به نام خداوند جان و خرد، در سال 1324 در شیراز اول دانشکده پزشکی تأسیس می شود و بعد سال 1333 بخش زبان و ادبیات فارسی، یعنی در حقیقت دومین رشته به آن اضافه می شود.

یک ساختمان به صورت اجاره ای می گیرند و بعد بخش رشته زبان انگلیسی تأسیس می شود؛ یعنی اگر بخواهیم بناهای دانشگاه شیراز را در نظر بگیریم، سال 1324 دانشکده پزشکی و بعد به مرور زمان دانشگاه های دیگر تأسیس می شود: دانشکده علوم انسانی که شامل زبان و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی بود و بعد دانشکده کشاورزی.


برچسب ها: ادبیات فارسی - ادبیات - دانشگاه - دانشکده - فارسی - زبان - دانشکده ادبیات
آخرین اخبار سرویس:

دانشکده ادبیات شیراز و هفتاد سال تدریس زبان و ادبیات فارسی

دانشکده ادبیات شیراز و هفتاد سال تدریس زبان و ادبیات فارسی