مطالب مرتبط:
راه اندازی سامانه تخصیص برق کشور
راه اندازی سامانه تخصیص برق کشور
راه اندازی مرکز تجاری ایران در ایروان چقدر در رشد تجارت کشور موثر است؟
راه اندازی فاز پایلوت دستگاه جمع آوری بطری های فلزی و پلاستیکی در کشور
مقامات آمریکایی: واشنگتن تصمیم گرفت سامانه دفاع موشکی THAAD را به اسراییل بفرستد / 100 سرباز آمریکایی برای راه اندازی سامانه تاد در اسراییل فعالیت خواهند کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1403 ساعت 14:302024-10-14اقتصادي

لزوم راه اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور


رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تاسیس و راه اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور را به عنوان یک نهاد مالی اختصاصی ملی با هدف توسعه راه های نوآورانه برای پیوند منابع مالی بین المللی با استراتژی های سرمایه گذاری ملی ضروری دانست.

- رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تاسیس و راه اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور را به عنوان یک نهاد مالی اختصاصی ملی با هدف توسعه راه های نوآورانه برای پیوند منابع مالی بین المللی با استراتژی های سرمایه گذاری ملی ضروری دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مهدی رهنما با تشریح وضعیت اقلیمی ایران گفت: تغییر اقلیم در حال حاضر به عنوان یک مساله مهم در سطح جهان مطرح است.

مطالعات صورت گرفته نشان داده که به طور کلی بخش اعظمی از مخاطرات طبیعی در دنیا را مخاطرات جوی و اقلیمی تشکیل می دهد که تلفات و خسارات زیادی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: کشور ایران نیز با توجه به وضعیت اقلیمی موجود و پیش نشانگرهایی که در گزارش های مختلف وضعیت اقلیمی منطقه آسیا آمده است به عنوان یکی از کشورهای با بیشترین آسیب پذیری در برابر مخاطرات جوی و اقلیمی است.

به همین علت برنامه ریزی جهت افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری در برابر اثرات ناشی از تغییر اقلیم در سطح ملی و در قالب یک برنامه یکپارچه ضروری است.


برچسب ها: تغییر اقلیم - اقلیم - راه اندازی - کشور - سرمایه گذاری - تغییر - بین المللی
آخرین اخبار سرویس:

لزوم راه اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور

لزوم راه اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور