مطالب مرتبط:
تشدید تنش در جبهه شمالی؛ آیا «اسراییل» در پی جنگ با حزب الله است؟
تشدید تنش در جبهه شمالی؛ آیا «اسراییل» در پی جنگ با حزب الله است؟ |
ژنرال صهیونیست:جنگ با حزب الله یعنی ضربه نهایی به اسراییل
آیا اسراییل در پیجرهای حزب الله بجز مواد منفجره، ادوات شنود نیز کار گذاشته بود؟
فارن پالیسی: سوال بزرگ درباره حمله پیجری اسراییل این است که چرا الان؟ / آیا این حمله آغازی بر یک کارزار نظامی اسراییل علیه حزب الله در لبنان است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1403 ساعت 12:552024-09-23بين الملل

آیا «اسراییل» در پی جنگ با حزب الله است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر؛ یکی از پرتکرارترین گزاره ها از ابتدای جنگ غزه، گمانه زنی درباره تشدید درگیری حزب الله و رژیم صهیونیستی و فراتر رفتن آن از نوار مرزی بوده، مساله ای که در ساعات اخیر بیشتر به گوش رسیده است.

گروهی از تحلیلگران معتقدند دیر یا زود رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن موازنه به جنوب لبنان حمله خواهد کرد و براساس سیاست چمن زنی سعی می کند تا استعدادهای نظامی مقاومت در این منطقه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

گروه دوم اما با اشاره به توسعه توان رزمی و غنی بودن انبارهای موشکی- پهپادی حزب الله بر این اعتقادند که نتانیاهو قصد ندارد به صورت بی پروا مقاومت را مورد هدف قرار داده و وارد بازی پیچیده با سرانجامی نامعلوم شود.

در این نگاه تل آویو لزوماً به دنبال جنگ نیست و با استفاده از ابزار ترور و حملات هدفمند قصد دارد تا فرماندهی حزب الله را مجبور به انتخاب گزینه عقب نشینی و کاهش تنش کند.

فارغ از صحت هر یک از ادعای فوق به نظر می رسد عواملی دیگری مانند منافع سیاسی نتانیاهو و متحدان راستگرای یا عدم تمایل دولت بایدن به گسترش جنگ، به صورت مستقیم در گسترش یا عدم گسترش جنگ مؤثر خواهند بود.

نگاه اسراییلی به گسترش جنگ برخلاف میدان غزه که محل اختلاف فرماندهان ارتش و نتانیاهو در حوزه های مختلف است؛ در جبهه شمالی کم تر شکا


برچسب ها: حزب الله - رژیم صهیونیستی - صهیونیستی - الله - مقاومت - جنوب لبنان - گمانه زنی
آخرین اخبار سرویس:

آیا «اسراییل» در پی جنگ با حزب الله است؟

آیا «اسراییل» در پی جنگ با حزب الله است؟