مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مهر 1403 ساعت 21:002024-10-09سياسي

تونس این بار نتونست!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه سازندگی، این انتخابات صرفاً 3 نامزد داشت که اصلی ترین و شناخته شده ترین چهره را باید قیس سعید، رییس جمهوری فعلی تونس دانست که از سال 2019 تاکنون بر صندلی قدرت تکیه زده است.

رهیر مغزاوی یکی از رقبای قیس سعید در این انتخابات بود که اتفاقا تا همین اواخر از او حمایت کرد اما او حامل پروژه ای چپ گرایانه و حاکمیت طلب مشابه رییس جمهوری کنونی است که پس از اعلام نامزدی به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و خواستار به میدان آمدن رأی دهندگان شده بود.

نامزد دیگر عیاشی زامل، یک تاجر لیبرال بود که 47 سال سن داشت و افکار عمومی هیچ شناختی از او نداشتند.

او پیش از این به عنوان نماینده به مجلس تونس راه یافته بود اما پس از اعلام نامزدی با صدور حکم قضایی در ابتدای سال جاری میلادی به زندان رفت که اعتراضاتی از سوی خانواده و نزدیکان وی علیه دولت قیس سعید به وجود آمد.

زامل که حمایت نیروهای چپ و چهره های اکثریت سابق مجلس کشورش را به همراه داشت در سه پرونده جداگانه به ظن شبهاتی درباره امضای حمایتی جعلی به 14 سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این در حالی است که تیم انتخاباتی او ضمن فراخواندن شهروندان تونسی به پای صندوق های رأی به صورت گسترده، خواستار صیانت از صندوق های رأی و عدم دستکاری آرای مأخوذه توسط هیات برگزار کنند


برچسب ها: اعلام نامزدی - قیس سعید - رییس جمهوری - نامزد - انتخابات - تونس - نامزدی
آخرین اخبار سرویس:

تونس این بار نتونست!

تونس این بار نتونست!