مطالب مرتبط:
دستان «تغییر اقلیم» در پشت پردهٔ محو تک درنای سیبری
چگونه تاثیر مرگبار آلودگی هوا بر دیابت نوع 2 را کاهش دهیم؟
واکنش ظریف به درخواست برخی برای تغییر دکترین هسته ای ایران: بحث جدیدی نیست/ تحولات اخیر ممکن است به این موضوع رونق بیشتری داده باشد/ این بحث برای نخستین بار در دهه 70 و پس از آزمایش هسته ای هند و پاکستان در صداوسیما مطرح شد
ماهواره های ایرانی در خطر: چالش جدید اقلیم فضا چیست؟
عکس/ تغییر چهره عجیب سپیده خداوردی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1403 ساعت 08:202024-10-16اقتصادي

چگونه تبعات تغییر اقلیم را کاهش دهیم؟


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تغییر اقلیم و افزایش کمینه دمای هوا تبدیل به یک معضل شده است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تغییر اقلیم و افزایش کمینه دمای هوا تبدیل به یک معضل شده است.

حسین فردی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه اما می توان با انجام برخی از اقدامات در حوزه های مختلف با آن مقابله کرد، اظهار کرد: مدیریت آب در بخش کشاورزی، تجهیز باغات و اراضی زراعی و همچنین فضای سبز داخل شهرها به سیستم های آبیاری نوین از جمله اقداماتی است که در این حوزه می توان انجام داد.

وی افزود: با بروز پدیده تغییر اقلیم با افزایش دما مواجه هستیم که برای کاهش دمای منطقه ای می توان به سوی توسعه فضای سبز شهری و درخت کاری پیش رفت.

فردی ادامه داد: با بروز این پدیده با مشکل بارش های سیل آسا مواجه هستیم که خاک مرغوب کشاورزی را می شوید و تبدیل به رسوب می کند که با ترویج کشاورزی حفاظتی می توان به حفظ خاک کمک کرد.

وی بیان کرد: برای تولید انرژی به سوخت های فسیلی وابسته هستیم که استفاده از آن موجب گرمای هوا می شود اما با روی آوردن به استفاده از پنل های خورشیدی و انرژی های پاک می توان استفاده از انرژی های فسیلی را کاهش داد.


برچسب ها: منابع طبیعی و آبخیزداری - تغییر اقلیم - اداره کل منابع طبیعی - آبخیزداری - خراسان شمالی - منابع طبیعی - تغییر
آخرین اخبار سرویس:

چگونه تبعات تغییر اقلیم را کاهش دهیم؟

چگونه تبعات تغییر اقلیم را کاهش دهیم؟