مطالب مرتبط:
آیا قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت موفق بود؟
افزایش ظرفیت سردخانه ای کهگیلویه و بویراحمد به 13 هزار و 700 تن
آیا ظرفیت تولید برق تا پایان سال افزایش پیدا می کند؟ + فیلم
درخواست مالیاتیِ وزارت بهداشت برای پرستاران
درخواست وزارت بهداشت برای معافیت مالیاتی پلکانی پرستاران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1403 ساعت 10:552024-10-15سياسي

تصمیم افزایش ظرفیت پزشکی خارج از اختیارات وزارت بهداشت گرفته شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر ضرورت پذیرش نظام مند دانشجویان پزشکی تاکید کرد و گفت: برای افزایش ظرفیت پزشکی خارج از اختیارات وزارت بهداشت تصمیم گرفته شد.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر ضرورت پذیرش نظام مند دانشجویان پزشکی تاکید کرد و گفت: برای افزایش ظرفیت پزشکی خارج از اختیارات وزارت بهداشت تصمیم گرفته شد.

مهدی احمدی نژاد در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب کمبود پزشک در جامعه، مسئله جذب هیات علمی و پذیرش بدون زیر ساخت دانشجو را از مهم ترین دغدغه ها و چالش های حوزه آموزش پزشکی خواند و گفت: هر فردی که مدرک می گیرد، لزوما توانمند نیست و بعضا می تواند خود تبدیل به چالشی برای سیستم شود از این رو اگر چه در جامعه با کمبود پزشک مواجه هستیم اما پذیرش بدون قاعده و زیر ساخت در دانشگاه ها نیز می تواند خسارت های جبران ناپذیری به سیستم آموزش پزشکی وارد نماید.

وی بر ضرورت پذیرش نظام مند دانشجویان پزشکی تاکید کرد و گفت: پذیرش دانشجو باید بر اساس چارچوب و زیر ساخت های مراکز آموزشی و دانشگاه ها باشد.

در برخی از رشته ها همچون دندانپزشکی و داروسازی که آموزش دانشجویان، وابسته به تجهیزات و یونیت های آموزشی است، می تواند مراکز آموزشی را با چالش مواجه کند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی کرمان - پزشکی - پزشک - رییس دانشگاه علوم پزشکی - وزارت بهداشت - دانشگاه علوم پزشکی - دانشجویان پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم افزایش ظرفیت پزشکی خارج از اختیارات وزارت بهداشت گرفته شد

تصمیم افزایش ظرفیت پزشکی خارج از اختیارات وزارت بهداشت گرفته شد