مطالب مرتبط:
20 درصد جمعیت کشور را تا سال 1420 «سالمندان» تشکیل می دهند
جمعیت سالمندان در استان قزوین 134 هزار نفر است
بیش از 70 درصد میزان «افسردگی» در خانه های سالمندان
جمعیت سالمندان استان ایلام بیش از 65 هزار نفر است
افزایش «رهاشدگی» سالمندان/ بحران سالخوردگی جمعیت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مهر 1403 ساعت 10:152024-10-01پزشكي

13 درصد جمعیت مازندران سالمندان هستند


مدیرکل بهزیستی مازندران شمار جمعیت سالمند استان را 442 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد 13 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریبا بریمانی صبح سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با توصیف سازمان بهداشت جهانی از سالمند، گفت: سالمند به کسی گفته می شود که سن 60 سالگی را پشت سر گذاشته باشد و سالمندان از نظر سنی به سه گروه، سالمند جوان (70-60 سال)، سالمند میانسال (80-71) و سالمند پیر (81 به بالاتر) تقسیم می شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه جمعیت سالمند کشور به سرعت در حال افزایش است، افزود: موضوع سالمندی به دلیل اینکه ارتباط مستقیم با پیری جمعیت دارد، یکی از چالش های پیش روی کشور است و در این بین مهم ترین دغدغه دوران سالمندی، زندگی در سلامت کامل است.

بریمانی، استان مازندران را دومین استان سالمند کشور عنوان و خاطر نشان کرد: مازندران 442 هزار و 750 نفر جمعیت سالمند دارد که 13/26 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و 62 هزار و 557 سالمند تحت پوشش بهزیستی استان می باشند و بیش از هزار و 300 سالمند نیز از خدمات ویژه بهزیستی مازندران برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: بهزیستی مازندران با دارا بودن 5 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، 14 مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی و 7 مرکز ویزیت در منزل خدمات متنوع آموزشی،


برچسب ها: سالمند - مدیرکل بهزیستی مازندران - مازندران - جمعیت - مدیرکل بهزیستی - استان - گفت وگو با خبرنگاران
آخرین اخبار سرویس:

13 درصد جمعیت مازندران سالمندان هستند

13 درصد جمعیت مازندران سالمندان هستند