مطالب مرتبط:
حمله موشکی ایران به اسراییل برنامه پروازی بسیاری از کشورها به منطقه را تغییر داد
انفجارهای مهیب در پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در پی حمله موشکی ایران+ فیلم
واکنش حماس به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی
حمله موشکی ایران به اسراییل/ حدود 200 موشک شلیک شد/موشک ها به پایگاه هایی هوایی و نظامی برخورد کرده اند
حمله موشکی گسترده ایران علیه اسراییل / شلیک حدود 200 موشک / اصابت موشک ها به برخی مناطق اسراییل/ پنتاگون : به امریکا اطلاع داده نشد / بسته شدن آسمان اسراییل در برابر پروازهای مسافری / ترامپ: اگر رییس جمهور بودم حمله رخ نمی داد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مهر 1403 ساعت 10:452024-10-02بين الملل

معادله ای که ایران با حمله موشکی تغییر داد


نتانیاهو با تغییر قواعد بازی از زمان ترور رهبر حماس در تهران در پی خلق معادله جدیدی در منطقه با محوریت اسراییل است که با جنگ لبنان و ترور دبیر کل حزب الله و اقداماتی دیگر وارد مرحله جدیدی شده است؛ تا جایی که از تغییر چهره خاورمیانه و ایجاد نظم جدیدی سخن گفت؛ یعنی نظمی بدون ایران و با محوریت اسراییل و پس از حذف محور مقاومت از معادلات منطقه و پاک شدن تصویر هفتم اکتبر با متعلقات و پیامدهایش از اذهان اسراییلی و منطقه و خلق تصویری دیگر.

به نظر می رسد که حملات موشکی معطوف به درک این وضعیت خطیر و این جمع بندی بوده است که اگر زودتر اقدامی صورت نگیرد، پلان بعدی محاصره کامل محور در منطقه پس از تحمیل نوعی محاصره بر لبنان و جلوگیری از فرود هواپیما های ایرانی و همچنین کشاندن جنگ به خود ایران برای تکمیل پازلی است که به عنوان پیش درآمد نظم مطلوب اسراییل در منطفه به آن نگاه می شود.

اکنون پس از حملات ایران پرسش این است که آیا اسراییل کوتاه خواهد آمد و دیگر به اقدامات خود علیه تهران پایان می دهد؟ پاسخ منفی است.

 این حملات - صرف نظر از این که چه مقدار از موشک ها به هدف اصابت کرده یا نکرده و چه تلفاتی داشته یا نداشته است - دوباره احساس ناامنی را به جامعه اسراییلی تزریق کرده و اسراییل به ویژه نتانیاهو را در سالگرد هفتم اکتبر و پس از بهبود چشمگیر


برچسب ها: اسراییل - منطقه - ایران - محور - تغییر - محاصره - محوریت
آخرین اخبار سرویس:

معادله ای که ایران با حمله موشکی تغییر داد

معادله ای که ایران با حمله موشکی تغییر داد