مطالب مرتبط:
نقش اسنپ و تپسی در افزایش مهاجرت و آلودگی هوای تهران چیست؟
استمرار آلودگی هوای تهران/ هشت منطقه وضعیت قرمز است
اوقاف و جهاد دانشگاهی برای کاهش آلودگی هوا همکاری می کنند
وضعیت آلودگی هوای تهران؛ هشدار برای گروه های حساس
هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی است 
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1403 ساعت 11:252024-10-15پزشكي

اختصاصی تابناک/ نقش پزشکان در انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس اجتماعی تابناک، گاردین در مقاله ای به قلم کت لی، خبرنگار بهداشت جهانی، به موضوع آموزش پزشکان کار آموز درباره بیماری های مرتبط با بحران های اقلیمی و تغییرات آب و هوایی پرداخته است و نوشته است: با پی بردن به نقش برخی از داروها در آلودگی هوا و حتی در انتشار گازهای گلخانه ای، مدارس پزشکی اروپا در صدد ارائه آموزش بیشتر درباره بیماری های مرتبط با بحران اقلیمی و تغییرات آب و هوایی برآمده اند.

بر اساس این مقاله، شبکه ای جدید اقلیمی به وجود آمده که  به پزشکان کارآموز، آموزش بیشتری در مورد گرمازدگی، دنگی و مالاریا و نقش گرم شدن زمین در سلامت خواهد داد.

بنابر گزارش این مقاله، قرار است بیماری های منتقل شونده توسط پشه ها مانند دنگی و مالاریا، به دلیل بحران اقلیمی، بخش بزرگتری از برنامه درسی مدارس پزشکی در سراسر اروپا باشند.

رهبران مدارس پزشکی هنگام اعلام تشکیل شبکه اروپایی آموزش اقلیم و سلامت (Enche) بیان کردند که پزشکان آینده آموزش بیشتری در مورد تشخیص و درمان گرمازدگی خواهند دید و انتظار می رود تأثیرات اقلیمی درمان هایی مانند اسپری های تنفسی برای آسم را نیز در نظر بگیرند.

براساس اعلام مدیران این برنامه،با هدایت دانشگاه گلاسگو، قرار است 25 مدرسه پزشکی از کشورهای مختلف از جمله بریتانیا، بلژیک و فرانسه، درس هایی دربار


برچسب ها: انتشار گازهای گلخانه ای - تغییرات آب و هوایی - گازهای گلخانه ای - بحران اقلیمی - آلودگی هوا - پزشکان - آب و هوایی
آخرین اخبار سرویس:

اختصاصی تابناک/ نقش پزشکان در انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا!

اختصاصی تابناک/ نقش پزشکان در انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا!