مطالب مرتبط:
195 هکتار از اراضی ملی شیروان به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافت
نیروگاه های کشور برای تولید برق 80 درصد مصرف گاز دارند
اختصاص 3 کاروان جدید حج عمره به کرمانشاهیان
صنایع 2 هزار مگاوات نیروگاه ساخته اند
تحلیلگر مصری: طبق نظرسنجی ها بیش از نیمی از صهیونیست های ساکن در اراضی اشغالی دیگر احساس امنیت ندارند/ بیش از 40 درصد بر این باورند که اساسا اسراییل در جنگ با محور مقاومت شکست خورده/ کسری بودجه رژیم اشغالگر قدس به 8.5 درصد رسیده است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1403 ساعت 09:102024-10-16اقتصادي

نیمی از گاز مصرفی قم به نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص یافت


مدیرعامل شرکت گاز استان قم از تحویل بیش از 584 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی استان طی شش ماهه نخست سال 1403 خبر داد.

- ایسنا/قم مدیرعامل شرکت گاز استان قم از تحویل بیش از 584 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی استان طی شش ماهه نخست سال 1403 خبر داد.

مرتضی خوش لهجه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه ها باعث افزایش بازدهی آن ها می شود، تصریح کرد: گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت های فسیلی، آلایندگی کمتری دارد؛ به همین دلیل استفاده از این سوخت طی ماه های سرد سال از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه سوخت پایه نیروگاه قم گاز طبیعی است، اظهار کرد: فقط در مواقع اوج مصرف از سوخت مایع برای استمرار فعالیت نیروگاه استفاده می شود.

وی یادآور شد: بیش از 584 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در شش ماهه نخست سال جاری به نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص یافت که این میزان 47 درصد از گاز مصرفی استان طی شش ماهه نخست سال جاری را شامل می شود.

خوش لهجه در پایان با اشاره به بروز پدیده وارونگی دما طی روزها بسیار سرد سال، گفت: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی می تواند از تغییر سوخت نیروگاه در فصل سرد جلوگیری کرده و در حفظ سلامت شهروندان موثر باشد.


برچسب ها: نیروگاه سیکل ترکیبی - گاز طبیعی - مدیرعامل شرکت گاز - شرکت گاز استان قم - نیروگاه - سیکل ترکیبی - طبیعی
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از گاز مصرفی قم به نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص یافت

نیمی از گاز مصرفی قم به نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص یافت