مطالب مرتبط:
درخواست حماس از روسیه در آستانه دیدار پوتین و عباس
درخواست حماس از روسیه در آستانه دیدار پوتین و عباس
درخواست مقتدایی درباره پیگیری منافع ایران در روسیه
درخواست روسیه از سازمان ملل برای اطلاع از  طرح موسوم به بازیابی سوریه
جانشین یحیی سنوار در حماس کیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آبان 1403 ساعت 12:052024-10-24بين الملل

درخواست حماس از روسیه چه بود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، عضو ارشد دفتر سیاسی حماس گفت این جنبش امیدوار است روسیه از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد در جهت تشکیل دولت وحدت ملی گام بردارد.

موسی ابومرزوق عضو ارشد دفتر سیاسی حماس با اشاره به مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی گفت: حماس پیشنهادی از سوی مصر درباره آتش بس و تبادل اسرا با اسراییل دریافت نکرده است و در حال حاضر هیچ مذاکره ای با قاهره در این زمینه وجود ندارد .

ابومرزوق که در راس هیاتی از حماس در روسیه به سر می برد، به ریانووستی گفت: حماس آماده است اولویت را به آزادی 2 اسیر روس در نوار غزه بدهد، اما این اتفاق باید در چارچوب توافق تبادل اسرا با اسراییل صورت بگیرد .

خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران با رد ادعاها درخصوص خلل در ساختار رهبری این جنبش تصریح کرد: هیچ خلأیی در رأس و رهبری حماس نداریم.

ابومرزوق افزود: روسیه از حماس خواست تا چهار اسیر دارای تابعیت این کشور را آزاد کند و 2 نفر از آن ها نیز در پی این درخواست آزاد شدند اما 2 نفر دیگر نظامی اسراییلی هستند و یکی از آن ها اسیر نظامی اسراییلی اوکراینی الاصل است که در ارتش رژیم اشغالگر نیز خدمت کرده و پس از اسارت تابعیت روسیه را دریافت کرده است .


برچسب ها: حماس - تبادل اسرا - تشکیلات خودگردان فلسطین - رییس تشکیلات خودگردان - اسرا - مقاومت اسلامی فلسطین - دفتر سیاسی
آخرین اخبار سرویس:

درخواست حماس از روسیه چه بود؟

درخواست حماس از روسیه چه بود؟